استانی 16:19 - 28 اسفند 1397
استاندار گلستان خبر داد:
‌استاندار گلستان با اشاره به سر ریز شدن آب سدهای گلستان و بوستان، گفت:‌ هم اکنون در دو اقدام اولاً تلاش داریم روان آب های خراسان شمالی را به مسیر های انحرافی به زمین های کشاورزی هدایت کنیم و ثانیاً پیش از ورودی سدهای گلستان و بوستان کانال هایی ایجاد کنیم تا آب کمتری به دریاچه سدها وارد شود.

‌تلاش برای کاهش ورود آب به سدهای گلستان و بوستان

‌به گزارش ایسنا-‌ سیدمناف هاشمی در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در فرمانداری شهرستان گنبد کاووس برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از روز گذشته در جلسه هماهنگی های لازم جهت بسیج تمامی نیروها صورت گرفت و مقرر شد تمامی ماشین آلات استان، بیل های مکانیکی، لودرها و بولدوزرها در منطقه حاضر شوند.

وی بیان کرد: میزان بارندگی طی 24 ساعت گذشته در شهرستان های مینودشت و کلاله به 220 میلی متر رسیده و روان آب ها از سمت خراسان شمالی رودخانه ها خصوصاً رودخانه گرگانرود و پشت سدهای گلستان و بوستان را مملو از آب کرده، به طوری که در پشت این دو سد که ظرفیت 80 میلیون متر مکعب آب را دارد، بالغ بر 100 میلیون مترمکعب آب جمع شده و در حال سرریز است.



هاشمی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که آب کمتری به محدوده شهری گنبد و کلاله وارد شود و باید با همکاری مردم تا جایی که ممکن است نسبت به تخلیه روستاهای در مسیر اقدام کنیم.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه خوشبختانه تا کنون این سیلاب خسارات جانی نداشته است، تصریح کرد: نگرانی در مردم و مسئولین نسبت به وضعیت فعلی وجود دارد و تقاضای ما صبوری و توجه به اطلاعیه ها و همکاری در مسیر امدادرسانی است.



وی در ادامه گفت: در 20 قسمت از مسیرهای مواصلاتی با استان سمنان بر اثر کولاک شدید ریزش کوه صورت گرفته اما خوشبختانه هیچ در راه مانده ای در این مسیرها وجود ندارد.



هاشمی گفت: با استفاده از ماشین آلات سپاه نینوا، لشکر 30، همکاری استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان عملیات بازگشایی این مسیرها در حال انجام است و تلاش داریم ظرف 48 ساعت آینده مسیر گرگان به شاهرود را از طریق محور خوش ییلاق باز کنیم.



وی تاکید کرد: از مردم و مسافران نوروزی درخواست می کنیم نسبت به تذکرات و اطلاعیه ها توجه لازم را داشته باشند و از توجه به شایعات پرهیز کنند؛ اما در شرایط فعلی احتیاط را رعایت کنند.



انتهای پیام


10082914
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است