استانی 20:12 - 03 آبان 1393
مدیرعامل قطار شهری شیراز در جمع شهرداران استان فارس خبر داد
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: 6 ایستگاه از هشت ایستگاه خط یک‌ فاز یک قطار شهری شیراز هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

6 ایستگاه مترو شیراز آماده بهره‌برداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسدالله حاج زمانی عصر امروز در جریان بازدید شهرداران شهرهای سراسر استان فارس از قطار شهری شیراز اظهار داشت: دو ایستگاه شهید مطهری و شهید آوینی قطار شهری شیراز نیز سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حمل‌ونقل در قطار شهری شیراز روزانه در ساعت‌های 11 صبح تا 14 بعدازظهر به مدت سه ساعت برقرار است، خاطرنشان کرد: به‌منظور آشنایی شهروندان با نحوه مسافرت با قطار شهری تا دو ماه اول فقط دانش‌آموزان و گروه‌های دیگر اجتماعی در مسیرها جابه‌جا می‌شوند.

حاج‌زمانی اضافه کرد: درحال‌حاضر تردد این گروه‌های اجتماعی در مسیر 10.5 کیلومتری بین میدان‌های احسان و نمازی امکان استفاده از مترو به‌صورت رایگان است.

این مسئول ادامه داد: بهره‌برداری تجاری از قطار شهری شیراز پس از دو ماه نخست صورت می‌گیرد و طبق مصوبه شورای شهر شیراز بهای بلیت تک‌سفره 5 هزار و دو سفره 8 هزار ریال خواهد بود.

وی طول خط فاز یک مترو شیراز را 24.5 کیلومتر ذکر کرد و اضافه کرد: خط فاز یک مترو در شمال غرب شیراز تا شهرک گلستان و گویم توسعه خواهد یافت.

حاج زمانی همچنین یادآور شد: خط جنوبی قطار شهری شیراز که به‌عنوان فاز 2 به‌تازگی در حال اجرا است، 15 کیلومتر طول دارد و مسیر حرکت در آن از شهرک میانرود - میدان گاز به سمت حافظیه خواهد بود.

به گزارش فارس، حدود 100 تن از شهرداران شهرهای استان فارس که برای شرکت در همایشی یک‌روزه به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه‌های متبوع خود به شیراز سفرکرده‌اند، عصر امروز پس از طی مسیر میدان احسان تا میدان نمازی شیراز به‌وسیله واگن‌های قطار شهری شیراز، همچنین از پروژه تونل دوقلوی ایمان و باغ خانواده در این کلان‌شهر دیدن کردند.


5037847
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است