گوناگون 07:59 - 30 فروردین 1394
سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری و توسعه فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد.

پیشنهاد راه‌اندازی چهار کمیسیون از سوی شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یوسف افراش معاون ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم در تشریح این جلسات اظهار کرد:‌ اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری و توسعه فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های فرهنگی بیست و سوم اسفندماه 1393 تشکیل شد و تعداد قابل توجهی از نمایندگان هم حضور داشتند.

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم با بیان این‌که سازمان دارالقرآن به عنوان دبیرخانه شورا کار خود را آغاز کرد، تصریح کرد: دستور اولین جلسه، تشریح چگونگی تشکیل شورای سیاست‌گذاری بود، همچنین ارائه گزارشی از سه دوره برگزاری مسابقات تسنیم و بیان نظرات اعضای شورا از دیگر مسائلی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اکثر شرکت کنندگان موافق تشکیل شورای سیاست‌گذاری بودند و قرار شد از ظرفیت این شورا برای ارتقای سطح مدیران،‌ پرسنل و خانواده‌های آن‌ها بهره ببریم.

افراش افزود: مصوبه بعدی استعلامی بود که باید از دستگاه‌های عضو به عمل می‌آمد، همچنین بودجه فعالیت‌های قرآنی و اینکه آیا دستگاه‌های عضو بودجه‌ای برای فعالیت‌های قرآنی هزینه می‌کنند یا نه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: موضوع سوم که مورد بررسی قرار گرفت این بود که آیا مسابقات قرآنی تسنیم در دوره چهارم که سال 94 است برگزار شود یا نه؟ که اجمالا نظر بر برگزاری آن بود.

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه با اشاره به دستاوردهای جلسه دوم شورای سیاست‌گذاری و توسعه فعالیت‌های قرآنی و دستگاه‌های فرهنگی کشور گفت: در طول یک ماه گذشته ما در بحث استعلام‌ها نتوانستیم خیلی فعالیت انجام دهیم و تنها 5 نهاد و دستگاه اطلاعات دادند آن هم ناقص بود و امیدواریم تا ماه آینده بتوانیم اطلاعات بیشتری را پیرامون این مساله کسب کنیم. در ابتدای جلسه هم آقای قره شیخلو با قرائت دستور جلسه و مطرح کردن اینکه آیا در سال 94 باید چهارمین دوره مسابقات تسنیم باشد یا نه پیشنهادهایی صورت گرفت و مطرح شد که این مسابقات در تابستان در سطح استانی برگزار شود.

وی افزود: پیش‌بینی آیین نامه امسال ما این بود که اواخر خردادماه کار ثبت نام استانی به عمل آید و تا پایان شهریورماه کل مرحله استانی برگزار شود و مرحله کشوری این مسابقات هم در دی ماه و در آستانه هفته وحدت و در میلاد پیامبر (ص) باشد. برای اعتبارات این مسابقات هم قرار شد یا خود اعضای شورای سیاست گذاری که 32 نهاد است اعتبارات را تامین کنند و یا شورای توسعه فرهنگ قرآنی اعتبارات را تامین کنند و یا شورای فرهنگ عمومی. پیشنهاد بعدی هم این بود که هر نهادی که متولی است خودش اعتبار این مسابقات را تامین کند و قرار شد که تا جلسه ماه آینده با گرفتن نظریه کارشناس ستاد مسابقات کشور که زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه است و وظیفه آن سازمان بازنگری مسابقات قرآنی در کشور جلساتی تشکیل شود و آیین نامه مسابقات تسنیم در دستور کار ستاد عالی مسابقات قرار گیرد.

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادهای سازمان دارالقرآن راه‌اندازی 4 کمیسیون با عنوان کمیسیون تخصصی تبلیغ و ترویج، کمیسیون تخصصی آموزش - که راهکارهای آموزش کوتاه‌مدت و درازمدت توسط این کمیسیون صورت گیرد - کمیسیون تخصصی رسانه - تا بتوانیم از ظرفیت رسانه‌ها برای تحقق اهداف شورا بهره ببریم - و کمیسیون تخصصی مطالعات راهبردی بود که راهکارهایی برای تحقق اهداف شورا پیش بینی شود.

وی ادامه داد: اعضای شورای سیاست گذاری 12 نفرند از جمله آن‌ها رئیس سازمان دارالقرآن که رئیس شوراست. دبیر کارگروه دفتر تبلیغ دینی مقام معظم رهبری، دبیر شورای معارف سیما، نماینده صدای جمهوری اسلامی،‌ نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی، نماینده ارشاد، سازمان اوقاف و امور خیریه،‌ شورای عالی قرآن صدا و سیما، نماینده فرهنگی هنری شهرداری،‌ نماینده ثامن الحجج، بنیاد شهید، امور ایثارگران و حاج عباس سلیمی عضو حقیقی شورای سیاست گذاری هستند و 32 دستگاه نیز در این شورا حضور دارند.

انتهای پیام


6220905
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است