اقتصادی 01:12 - 07 اردیبهشت 1396
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که با حضور در برنامه تلویزیونی ، رودررو با مردم سخن می‌گفت، با تاکید بر چهار حوزه کار، اشتغال، تولید و خدمات به عنوان اقتصاد کشور گفت: در طول 10 سال گذشته حدود 40 میلیارد دلار بنزین وارد کرده و سوزاندیم و 250 هزار میلیارد تومان صرف پرداخت یارانه‌ها شده است که با این هزینه می‌توانستیم 250 هزار کارخانه تاسیس کنیم.

نکات اقتصادی سخنان هاشمی‌طبا

به گزارش ایسنا، هاشمی‌طبا با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور باید با توجه به حفظ زیستگاه کشور شکل بگیرد، افزود: افزایش درآمد اقتصادی مردم در نهایت می‌تواند به افزایش بهروزی و اقتصادی قوی بینجامد. مسائلی که در اقتصاد مقاومتی آمده است باید با یک حرکت جهادی عملی شود. اینکه شعار داده شود من امروز اقتصاد مقاومتی را در عرض سه سال پیاده می‌کنم و درآمد ملی را افزایش می‌دهم، یک ادعای بی‌خود است.

انتقاد از سیستم سنتی آبیاری

وی در بخش دیگر سخنان خود از سیستم‌های سنتی آبیاری در کشور انتقاد و بر ضرورت به کارگیری تکنیک‌های جدید کشاورزی تاکید کرد و گفت: سیستم کشاورزی به شدت دچار بیماری است و سبک کشاورزی جز موارد اندک مانند سیستم‌های هزار سال گذشته است. آبیاری غرقابی باعث تبخیر آب و شور شدن زمین‌ها می‌شود و باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

ایراد مدیران دولتی این است که ارزش پول را نمی‌شناسند

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری  با تاکید بر اینکه اگر تولید ناخالص ملی کشور ارتقا پیدا کند رفاه عمومی وجود خواهد داشت، افزود: ایراد مدیر دولتی این است که پول را نمی‌شناسد و به عنوان عدد به آن نگاه می‌کند. زیرا یک ریال آن را خودش کسب نکرده که ارزش آن را بداند. مدیران دولتی نباید با عدد بازی کنند باید ارزش مالی رقم‌ها را بدانند.

هاشمی‌طبا با بیان اینکه درآمد دولت از فروش ارز، مالیات و گمرک تامین می شود، اظهار کرد: درآمد دولت به شرطی بالا می رود که افزایش GNP داشته باشد.

گاز و نفت مهم نیست

وی در ادامه با اشاره به منابع نفتی کشور گفت: میلیون‌ها مترمکعب نفت خود را استخراج کردیم اما اینکه نفت را به چه کاری زدیم بسیار مهم است.میلیاردها متر مکعب گاز از زیر زمین استخراج کردیم که قابل تجدید نیست و مصرف شده است. چاه‌های نفت ما باید تا جایی که می‌شود با تکنیک‌هایی که در دنیا وجود دارد مجددا بازسازی شود اما گاز را نمی‌توان تولید کرد.گاز و نفت چیز مهمی نیستند، فوقش نباشند، شاید انرژی تجدید پذیر وجود داشته باشد اما هزاران سال از سابقه جنگل‌ها می‌گذرد.

به گفته کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در طول سال‌های اخیر یک سوم جنگل‌های کشور را از دست داده ایم و آب‌های زیرزمینی در بسیاری از نقاط به مرز 350 با 400 متر رسیده است. اقتصاد باید با توجه به حفظ زیست گاه صورت بگیرد.



صنعت جایی نیست که بتوان در آن اشتغال ایجاد کرد

هاشمی طبا در ادامه با تاکید بر اینکه صنعت خودکار است، تصریح کرد: صنعت امروزه کارگربر نیست و صنعت کارگربر کیفیت خوبی ندارد، باید کیفیت مطلوب از طریق اتوماسیون فراهم شود.صنعت جایی نیست که بتوان در آن اشتغال فراوان ایجاد کرد و بیکاری را با آن برطرف کرد.کشاورزی هم همینطور است.در طول 10 سال گذشته حدود 40 میلیارد دلار بنزین وارد کرده و سوزاندیم با 40 میلیارد دلار ارز و 250 هزار میلیارد تومان که ن صرف پرداخت یارانه‌ها شده است می‌توانستیم250 هزار کارخانه تاسیس کنیم. کشاورزی نیز مهاجر فرست و رفع بیکاری نمی‌کند.

ایران گردی مشکل بیکاری را رفع می کند

به گفته وی موضوعی که می‌تواند مساله بیکاری را با رشد صنعت، ارتقای کشاورزی رفع کند گردشگری و ایران گردی است.چرا به بیکاری که ام الفساد در کشور است بی‌توجه هستیم و شعارهای بی‌خود می دهیم.

هاشمی‌طبا بر کارآفرینی و تشویق کارآفرینان و اصلاح قوانین بانکی تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در امر صنعت گردشگری داخلی و جذب توریسم داخلی نیز از ضروریات رسیدن به نقطه مطلوب است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان سخنان خود اظهار کرد:ما نتوانستیم سرمایه گذار خارجی را جذب کنیم محیط کسب و کار به صورت مطلوب صورت نگرفت.تولید و کارآفرینی دولتی نیست به ابتکار افراد بستگی دارد.باید بازارهای  فروش را پیدا کنیم.

انتهای پیام


9044704
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت:هم اکنون متوسط برداشت زعفران در هکتار ۳.۲ کیلو است، درحالیکه با ورود تکنولوژی به ۷ تا ۸ کیلوگرم می‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اقتصادی دولت گفت: محل تامین منابع مالی واحد‌های باقی مانده مسکن مهر از صندوق ملی مسکن خواهد بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امسال شاهد رشد ۲۳ درصدی بودجه کشور خواهیم بود که بودجه بخش سلامت به ۴۰۸ همت رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر تصمیم برای باز کردن دامنه نوسان کمی عجولانه باشد و بهتر است همچنان دامنه نوسان همین گونه باقی بماند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بنابر سیاست واردات گوشت و افزایس حجم عرضه دام داخل در فصل زمستان کمتر از ۳ درصد جمعیت دام زنده میش و مولد کشتار شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دامپزشکی تهران گفت: در پی اجرای طرح تشدید نظارت‌های دامپزشکی ۱۰ واحد عرضه فرآورده خام دامی متخلف پلمب شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اقتصادی دولت گفت: برای سومین سال به صورت مستمر شاهد کاهش نرخ مالیات واحدهای تولیدی هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قیمت برخی از خودرو‌های موجود در بازار آزاد ۲۸ فروردین ماه را در این خبر مشاهده می‌کنید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: تا امروز خوشبختانه هیچگونه کمبودی در هیچ یک از تمامی کالا‌های کشور نداریم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است