سیاسی 13:13 - 08 اسفند 1393
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه براساس منطق و قانون بین‌المللی، کشورهای دیگر حق دخالت در امور داخلی ما را ندارند گفت: تامین نیازهای ما در غنی‌سازی و تشخص میزان نیازمان به سوخت هسته‌ای برعهده کارشناسان داخلی است.

غرب حق دخالت در امور داخلی کشور ما را ندارد/ تشخیص نیاز کشور به سوخت هسته‌ای بر عهده کارشناسان داخلی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: در این مرحله حساس مذاکرات هسته‌ای که آخرین گام‌ها برداشته می‌شود خدا را شکر می‌کنیم که رئیس‌جمهور در جوار مرقد شریف کریمه اهل بیت و در میان کارشناسان مذهبی شهر قم، مواضع روشن و امیدوارکننده‌ای را ابراز داشته و گفت: نه تحمیل، نه تحقیر و نه ادامه تحریم‌ها را قبول نمی‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آخرین مطالب مقام معظم رهبری در رابطه با انرژی هسته‌ای این بود که دشمنان به چانه‌زنی عادت دارند گفت: حدود 60 سال فلسطین تحت اشغال اسرائیل غاصب است و مرتب مذاکره می‌کنند، آنها خانه‌ها را ویران کرده، کودک‌کشی می‌کنند و به مقدسات میلیاردها موحد جسارت می‌شود، به قبله اول مسلمانان یورش می‌برند و مذاکرات همچنان ادامه دارد و به جایی نمی‌رسد.

وی اضافه کرد: اگر قرار است مذاکرات هسته‌ای ما نیز به همین صورت ادامه پیدا کند باید کلیات و جزئیات در یک جلسه صحبت شود و براساس فرمایش مقام معظم رهبری از به کار بردن عباراتی که قابل تاویل است پرهیز شود زیرا‌ آنها می‌خواهند با چانه‌زنی مانع از رشد علمی ما شوند و کار با این کیفیت قبول نیست.

صدیقی گفت: مذاکرات باید در یک مرحله انجام شود و در همین یک مرحله تمام تحریم‌ها لغو شود، آنها براساس منطق و قانون بین‌المللی حق دخالت در امور داخلی ما و تعیین میزان نیاز کشور ما به سوخت را ندارند. این مسائل مربوط به دوران استعمار آنهاست ولی حالا دوران بیداری، استقلال، رشد و ترقی ما است که به سمت فتح قله‌های پیروزی می‌رویم و جزو الگوها و سرآمدها هستیم.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: باید مسئله آب سنگین اراک، عدم تعطیلی فوردو و تامین نیازهای ما در غنی‌سازی بر حسب تشخیص کارشناسان داخلی باشد و فقط ره‌آورد از غنی‌سازی انجام گیرد.

صدیقی گفت: این مسائل خاص عموم مردم ماست زیرا مسئله هسته‌ای نه تنها عنوان ملی بلکه عنوان اعتقادی دارد و ملت ما هرگز به کمتر از این مسائل رضایت نخواهد داد.

ادامه دارد...


5934898
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به سخنان اخیر حسن روحانی رئیس‌جمهوری سابق درباره رخداد‌های مربوط به افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» احمد وحیدی وزیر کشور درباره قانون مقابله با تحریم کالاهای صهیونیستی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است