استانی 09:06 - 06 مهر 1399

آغاز برداشت فندق در دامغان/ استحصال۱۷ تن محصول از یک باغ

سید محسن طباطبائیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه برداشت محصول فندق در دامغان آغاز شده است، تاکید کرد: این محصول برای نخستین بار به صورت باغی در کلاته رودبار کشت و خوشبختانه نتیجه خوبی را نیز داده است و می‌تواند در کنار پسته به دیگر کشت مزیت دار شهرستان بدل شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار توسط اسماعیل علی برز در منطقه کلاته رودبار در شمال شهرستان دامغان محصول فندق کشت شد، افزود: این کشاورز فندق را در هفت هکتار باغ خود را کشت و توانست از هر هکتار دو نیم تن محصول بردارد.

رئیس جهاد کشاورزی دامغان با بیان اینکه فندق یک محصول مقاوم در مقابل سرما با آب و هوای سردسیری در منطقه رودبار در شمال شهرستان دامغان هم سازگاری و هم بازده اقتصادی بسیار خوبی دارد، ابراز کرد: سه هزار هکتار باغ میوه و ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی در دامغان وجود دارد که بیشترین برداشت از باغات میوه در شهرستان دامغان در شهرهای دیباج، کلاته رودبار و روستاهای آستانه، آهوانو و تویه رودبار در شمال شهرستان دامغان است.

طباطبائیان با بیان اینکه ۱۷ هزار هکتار باغ پسته در دامغان وجود دارد که ۱۳ هزار و ۹۶۰ هکتار باغات پسته بارده هستند، ابراز داشت: ۳۵ درصد اشتغال شهرستان در حوزه کشاورزی است به گونه‌ای که پنج هزار نفر باغدار و کشاورز در این بخش فعالیت دارند و این نشان از ظرفیت‌های باغی و زراعی این شهرستان است.


10735472
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است