استانی 16:39 - 24 مرداد 1401

برنامه جامع تحول کشاورزی اردبیل تدوین می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد شهریار عصر دوشنبه در جلسه کمیته مشترک هماهنگی و مدیریت منابع آبی استان اظهار کرد: برنامه جامع تحول بخش کشاورزی با رویکرد مدیریت جهادی در استان اردبیل تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه از عقد قرارداد تأمین آب برای بهره‌بردارانی که خارج از الگوی کشت اقدام به کشت محصول کنند، جلوگیری خواهد شد، گفت: در سال زراعی جدید استفاده از آب کشاورزی تنها در صورت رعایت الگوی کشت امکانپذیر خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به بازدارنده نبودن سیاست‌های تشویقی اجرای الگوی کشت و جرایم مربوط به عدول از الگوی کشت و محدودیت‌های قانونی در خصوص اعمال آب بها بیان کرد: برای حمایت از تشکیل تعاونی‌ها و تشکل‌ها، تحویل آب حجمی به این قشر در اولویت قرار خواهد داشت.

شهریار تاکید کرد: تدوین پیشنهادهای عملیاتی توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و ارائه آن به نمایندگان مجلس و یا وزارتخانه‌های متبوع در قالب طرح یا لایحه لازم و ضروری است.

وی افزود: مدیریت بحران کم‌آبی، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال مولد و پایدار، افزایش بهره‌وری و تدوین برنامه‌های تولید برای رسیدن به تعادل و پایداری منابع آب با حفظ پایداری تولید، آب قابل برنامه‌ریزی به تفکیک شهرهای استان از طریق شرکت آب منطقه‌ای به سازمان جهاد کشاورزی ارسال خواهد شد.


11655364
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است