علمی فناوری 09:04 - 01 بهمن 1399
کانون دانشجویی همتایاران سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با دو هدف اصلی پیشگیری از شیوع آسیب روانی ـ اجتماعی و کمک به ارتقای سلامت روانی اجتماعی دانشجویان سعی دارد تا علاوه بر پیشگیری از آسیب ها، نیروهای متعهد و متخصصی را تربیت کند.

توانمندسازی دانشجویان برای مقابله با آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، فاطمه زوری ـ دبیر کانون همتایاران سلامت روان بیان کرد: یکی از دغدغه های امروز جامعه ایرانی فراوانی و افزایش بروز آسیب های اجتماعی است که شامل جنبه های روانی و فرهنگی نیز می‌شود.

وی ادامه داد: تربیت، آموزش و آگاهی بخشی به دانشجویان می‌تواند کمک کند تا در برابر این آسیب ها و چالش های اجتماعی مقاوم شوند و خود بتوانند همچون یک کارشناس مسائل موجود و پیش آمده را حل و رفع کنند.

زوری گفت: کانون همتایاران سلامت روان تلاش می کند تا با برگزاری کلاس، کارگاه آموزشی و جلسات متعدد به دانشجویان علاوه بر آگاهی بخشی، آنها را در حل مسائل و چالش های اجتماعی توانمند سازی کند.

او با اشاره به تعریف همتایار و وظیفه آنها در فعالیت های دانشجویی دانشگاه اظهار کرد:  دانشجویی که پس از انتخاب، طبق آیین نامه و گذراندن دوره آموزشی مربوطه زیر نظر اداره مشاوره دانشجویی دانشگاه بر اساس شرح وظایف به ارائه خدمات نیمه حرفه ای به هم دانشگاهیان خود بپردازد، جایگاه یک همتایار را دارد.

زوری درباره شرح وظایف اعضای کانون همتایاران سلامت روان دانشجویان خاطرنشان کرد: برقراری رابطه حسنه با دانشجویان نیازمند به خدمات مشاوره و راهنمایی و در صورت لزوم برای کمک به دانشجویان در معرض آسیب و آسیب دیده، هدایت آنها به کارشناس اداره مشاوره است.

دبیر کانون همتایاران سلامت روان افزود: مشارکت نیمه حرفه ای در ارائه خدمات مشاوره در زمینه های هدایت توانمندی تحصیلی، آموزش و راهنمایی شغلی برعهده همتایاران است تا دانشجویانی که دچار دوگانگی در انتخاب صحیح مسیر کار و زندگی شدند، بتوانند از این بحران به درستی عبور کنند.

او بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و مجازی بودن دانشگاه ها، کانون همتایاران سلامت روان با تشکیل گروه و کانال در فضای مجازی اقدام به شناسایی آسیب و مشکلات دانشجویان از طریق نظر سنجی و اعضای فعال خود کردند.

زوری ادامه داد: آموزش و آگاه سازی دانشجویان از طریق فضای مجازی با همکاری اداره مشاوره سلامت روان انجام می شود و هرگز اجازه ندادیم تا کرونا مانع فعالیت های ما باشد و با تمام توان برای کمک به دانشجویان اقدام می کنیم.

دبیر کانون همتایاران سلامت روان گفت: کانون ما از طریق فراخوان نیروی همتایار خود را در طول ترم جذب کرده است اما بازهم دانشجویان می توانند در صورت تمایل برای فعالیت های اجتماعی می توانند عضو فعال در کانون همتایاران سلامت روان باشند.

وی در پایان تصریح کرد: تمام تلاش ما حل مسائل اجتماعی و کمک به ارتقای سطح دانش و آگاهی دانشجویان است تا یک جامعه ممتاز را برای پیشرفت و توسعه کشور داشته باشیم.

انتهای پیام


10911994
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت:مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش آموزان باید اقدامات موثری انجام دهند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سنجش شایستگی های حرفه ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه ای نهم اردیبهشت ازساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از خصوصیات طب ایرانی آن است که سلامت انسان را در ارتباط با سلامت محیط می‌بیند یعنی اگر محیط ناسالم باشد سلامت انسان مختل می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت گفت: اورژانس های بیمارستان ها باید بازسازی شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: امسال شاهد کاهش ۱۰ درصدی مصدومان ترافیکی در ابتدای سال هستیم. 
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در تعطیلات نوروز ۱۸۰ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های کشور انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جامعه اورولوژی ایران از عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع در ایران خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: در فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها، ما به موسسان آموزش‌های لازم را داده‌ایم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ستاره شناسان زمان شروع مهاجرت مشتری در منظومه شمسی را محاسبه کرده اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است