استانی 10:48 - 06 خرداد 1395
معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی از حل مشکل دامداران بابت فروش شیر خبر داد.

حل مشکل دامداران خراسان‌شمالی بابت فروش شیر

علی مبارکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه کاهش قیمت شیر فقط مختص این استان نبوده و تمامی دامداران کشور با این مشکل مواجه بودند، افزود: قیمت شیر در این استان نیز کاهش یافت و به کیلویی 900 تا 1050 تومان رسید.

وی در پاسخ به این سوال که بنا به گفته یکی از روسای اتحادیه‌ها، دامداران حتی مجبور به فروش شیر تولیدی با قیمت 500 تومان نیز شده‌اند، تاکید کرد: این اظهار صحت ندارد و تکذیب می‌شود. البته شیرهایی که از نظر بار میکروبی دچار اشکال هستند با قیمت کمی خریداری می‌شود.

مبارکی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای حل مشکل کاهش قیمت شیر تدابیری اندیشیده است، اظهار کرد: اعطای مشوق‌های صادراتی یکی از این راهکارهاست که به ازای صادرات هر کیلوگرم شیر مبلغ 300 تومان پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: خرید شیر از دامداران توسط تعاون روستایی از طریق اتحادیه‌ها از دیگر اقداماتی است که انجام می‌شود و شیرهای خریداری شده به کارخانجات شیر خشک فروخته خواهد شد.استان معین این استان برای فروش شیر به کارخانجات شیر خشک، خراسان رضوی خواهد بود.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی درباره میزان تولید شیر در این استان گفت: طی سال گذشته 200 هزار تن شیر خام در استان تولید شده است و هر ساله میزان تولید شیر در استان حدود پنج درصد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام


7926743
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است