فرهنگی‌هنری 08:10 - 03 فروردین 1397
اجرای تئاتر در تعطیلات نوروزی
عظیم موسوی کارگردان نماش «خواستگاری» معتقد است برای جدی گرفته شدن اجرای تئاتر در ایام نوروز، شهرداری تهران باید در زمینه تبلیغات محیطی و شهری از گروه های متقاضی اجرا در این نوبت، حمایت کند.

شهرداری با تبلیغ تئاتر از گروه ها حمایت کند/ هزینه بیش از فروش

عظیم موسوی کارگردان نمایش «خواستگاری» که برای دومین سال این نمایش را در ایام تعطیلات نوروز به صحنه می برد، درباره وضعیت اجرای تئاتر در تعطیلات نوروزی به خبرنگار مهر گفت: برای دومین سال است که «خواستگاری» را در عید نوروز به صحنه می بریم؛ سال گذشته این اثر در تماشاخانه سنگلج به صحنه رفت و امسال در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می شود.

وی اظهار کرد: شهرداری اعلام می کند که فضاهای تبلیغاتی در اختیارش، در خدمت فعالیت ها و برنامه های نوروزی قرار می گیرد ولی در عمل چنین اتفاقی نمی افتد. تبلیغات برای اجرای تئاتر در ایام نوروز خیلی مهم است و شهرداری بیلبوردهای متعددی را در اختیار دارد.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه یک زیرنویس کوچک در تلویزیون برای تبلیغ تئاترهایی که در ایام نوروز به صحنه می روند بسیار مهم است، تأکید کرد: متأسفانه هزینه تبلیغات برای گروه هایی که در این ایام آثار خود را به صحنه می برند خیلی بیشتر از فروش بلیت نمایش است.

موسوی درباره وضعیت حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجراهای نوروزی تئاتر، یادآور شد: چون اداره کل هنرهای نمایشی هیچوقت وضعیت مشخصی ندارد و مدام در تغییر مدیریت بسر می برد، نمی توان حسابی روی وزارت ارشاد باز کرد. اگر شهرداری تهران در دستور کار خود تبلیغات فرهنگی و هنری نیز داشته باشد، تأثیرگذاری بسیار بالایی خواهد داشت.

کارگردان نمایش «خواستگاری» با اشاره به موفقیت اجرای این نمایش در تعطیلات نوروزی سال گذشته، بیان کرد: امسال وضعیت استقبال مخاطب از این نمایش مشخص نیست زیرا سالن اجرای آن تغییر کرده و هر سالنی مخاطب خاص خود را دارد. در اصل ما در حال آزمون و خطا در این زمینه هستیم ولی چون نمایش فضای شادی دارد مدیریت پردیس تئاتر شهرزاد پیشنهاد اجرا در نوروز امسال را داد.

وی با بیان اینکه اجرای نمایش «خواستگاری» نسبت به سال گذشته تغییراتی داشته است، توضیح داد: از سال ۸۳ و با در نظر گرفتن اجرای فعلی، نمایش «خواستگاری» را ۵ بار به صحنه برده ایم و هر بار اجرای این نمایش با تغییراتی همراه بوده که طبیعی است و باید بسته به زمان و وضعیت، این تغییرات اعمال شود.


9723100
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بکتاشیان گفت: من نتوانستم آنچه ایده‌آلم در تصویر است، در متن پیاده کنم. هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی برنامه و سریال‌های مختلفی را برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ تدارک دید که می‌توانید آمار بازدید آن‌ها را مشاهده کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هشتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» با عنوان «لال باید بشوم از تو اگر دم نزنم» با استناد به آیات قرآن به معرفی خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شاعر و داور مسابقه سرزمین شعر گفت: سرزمین شعر برنامه‌ای است که در ادامه جشنواره بین‌المللی شعر فجر تعریف شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، برنامه اجرای آثار این جشنواره را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در حدیثی به حضرت علی (ع) فرمودند: یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه‌های بهشت قرار داده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه بنا‌های تاریخی ایران به مناسبت روز جهانی بنا‌های تاریخی در عمارت مسعودیه گشایش یافت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است