استانی 21:59 - 30 مرداد 1393
در یادواره شهدای شهر شریف‌آباد مطرح شد
استاندار قزوین بزرگ شدن غیرمهندسی و غیراصولی شهرها را همانند یک غده سرطانی توصیف و خواستار برخوردی جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرهای استان از جمله شریف‌آباد شد.

انتقاد استاندار قزوین از توسعه ‌بی‌رویه شهرها‌/برخورد با ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه‌ پنجشنبه شب در یادواره شهدای شهر شریف‌آباد با تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام اظهار داشت: امام جعفر صادق علیه‌السلام و دیگر معصومان بر اقامه نماز تأکید فراوان دارند، چرا که نماز محکی برای سنجش ایمان انسان است.

وی افزود: شفاعت یک مسئله دنیوی و اخروی بوده و معنای توسل همین است که انسان با همین عبادات و نماز و متوسل شدن به اهل بیت، شفاعت بگیرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: وجود شهدا در کشور ما نعمتی است که باید قدردان آن بود و در شهر شریف‌آباد نیز وجود 60 شهید با جمعیت آن در دوران دفاع مقدس بیانگر شریف بودن مردم شهر است.

روزبه عنوان کرد: امروز مزار منور شهدا سند محکمی برای اثبات دیانت و شرافت مردم است.

استاندار قزوین ضمن تأکید بر برگزاری بیش از پیش یادواره شهدا عنوان کرد: برپایی اینگونه مجالس یادآور فضای معنوی دفاع مقدس بوده و کمک می‌کند تا ارزش‌های آن دوران به نسل جوان که دفاع مقدس را درک نکرده‌اند منتقل شود.

روزبه ادامه داد: پیام شهدا کهنه‌شدنی نیست، چرا که رزمندگان اسلام برای خدا و رضای او جان خود را فدا کرده‌اند.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات شهری در شریف‌آباد تصریح کرد: مخالفت بنده با تغییر اسم شریف‌آباد نیز به این علت است که شریف‌آباد شناسنامه مردم آن است و دلیل بزرگی و شرافت مردم نیز سابقه دینی و دیانت در این شهر است که باید آن را حفظ کرد.

روزبه تأکید کرد: هویت دینی و انقلابی شریف‌آباد باید حفظ شده و این مهم بی‌تردید با الگوگیری از شهدا، جانبازان و رزمندگان اسلام محقق می‌شود.

وی ادامه داد: ریشه‌های دینی در مناطق مختلف استان قزوین و به خصوص شریف‌آباد چشمگیر بوده و امروز نیز نباید مشغله‌های دنیا این سرمایه عظیم را از بین ببرد.

استاندار قزوین یاآور شد: خدمات ارائه شده به این شهر تاکنون خوب بوه ولی باید کارهای بیشتری برای مردم آن انجام شود.

روزبه موقعیت شهر شریف‌آباد را به دلیل ظرفیت‌های آن ممتاز عنوان و تأکید کرد: باید مدیریت آب شرب و کشاورزی و جلوگیری از قطعه قطعه شدن زمین‌ها، کشاورزی شریف‌آباد را حفظ کرد.

این مسئول ادامه داد: در جلسه با اعضای شورای شهر و شهرداری شریف‌آباد نیز بر جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و برخورد جدی با آن در شریف‌آباد تأکید شده است.

استاندار قزوین بزرگ شدن شهرهای کوچک را به صورت غیرتخصصی و غیرمهندسی همانند غده‌ای سرطانی توصیف کرد که همه نظم را به هم می‌ریزد.

روزبه ادامه داد: جدیت و تلاش شهرداری و اعضای شورای شهر شریف‌آباد مطلوب بوده و باید مدیریت در آن بر پایه معیارهای اصولی و مهندسی باشد.

استاندار قزوین همچنین به ورودی شهر شریف‌آباد اشاره و بر توجه بیش از پیش به آن تأکید کرد.

روزبه در خاتمه افزایش فعالیت‌های مشارکتی با مردم و مدیران، سرعت دادن به رشد و توسعه شهرهای کوچک استان و همچنین حضور مدیران اجرایی در شهرهای کوچک و ارتباط مستمر آنها با مردم را مورد تأکید قرار داد.


4531303
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است