ورزشی 11:50 - 09 فروردین 1394
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال می گوید در بازگشت کارلوس کروش از سوئد ، هیات رئیسه او را در فدراسیون نگه می دارد.

کروش را نگه می داریم توان پرداخت غرامت نداریم
به گزارش افکارنیوز ؛ درحالی که علی کفاشیان و کارلوس کروش تاکید دارند او بعد از بازی با سوئد دیگر مسئولیتی در تیم ملی ندارد و به خاطر اعمال فشارهای انجام گرفته از سوی وزارت ورزش ، کفاشیان و مربی تیم ملی چاره ای غیر از قطع همکاری ندارند ، غلامرضا بهروان می گوید خواست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ماندن مرد پرتغالی در تهران است. او در این باره به خبرآنلاین می گوید:« از ابتدا هم قرار بر این شد که بعد از بازگشت تیم از سوئد ، کارلوس به جلسه هیات رئیسه بیاید و آنجا درباره مشکلاتش حرف بزنیم. این توافق انجام شده میان کارلوس و کفاشیان است.»



کفاشیان و کروش بعد از جلسه مشترک در کمپ تیم ملی اعلام کردند به توافق رسیده اند برای جدایی . جلسه ای که بعدا اسدی دبیرکل جدید فدراسیون درباره اش گفت:« چون در آن حضور نداشتم نمی دانم چه اتفاقاتی افتاده اما رفتن کارلوس کروش از تیم ملی قطعی نشده چون او هنوز با ما قرارداد دارد و تا زمانی که این قرارداد فسخ نشده باشد ، نمی توان گفت او رفتنی است. »



موفقیت تیم ملی در بازی با شیلی اگر با نتیجه ای امیدوارکننده برابر سوئد تکمیل شود ، فشارها بر وزارت ورزش و اسدی که نماینده این وزارتخانه در فوتبال لقب گرفته را بیشتر می کند و این فشار افکار عمومی بیش از قبل آنها را دو موضع عقب نشینی قرار می دهد. حالا دیگر ماندن کارلوس کروش به یک خواسته تقریبا ملی تبدیل شده و این بار مرد پرتغالی است که دوباره دست پیش را می تواند به دست بگیرد. اینکه در جلسه مشترک کروش و کفاشیان چه گذشته را دقیقا خودشان می دانند و هوشنگ مقدس که آنجا بوده است.



هوشنگ مقدس درباره آنچه در جلسه گذشته ، می گوید:«قرار شد توافقی جدا شوند. البته کفاشیان به کارلوس گفت از سوئد که برگشتی بیا در جلسه هیات رئیسه ، مشکلات را بگو و سر مبلغ جدایی ات هم توافق می کنیم. دو طرف صورتجلسه ای نداشتند اما به هم قول دادند.»



کارلوس کروش با اصرار بر جدایی پیش از اعزام تیم به سوئد ، این برگ برنده را داشت که فدراسیون فوتبال ایران با دست بردن در بندهای قرارداد او ، یکجانبه این قرارداد را فسخ کرده است چون انتخاب بازیکنان بر اساس قرارداد با سرمربی است و گرفتن آزمون و جهانبخش از تیم یعنی ایجاد شرایط فسخ قرارداد. حالا بهروان از این اتفاق می ترسد که کروش به فیفا شکایت کند. او می گوید:«حالا که ما می گوییم قرارداد فسخ شود ، باید یک میلیون یورو به این مربی غرامت بدهیم.



برای همین هیات رئیسه اصلا موافق چنین تصمیمی نیست و اعضا ترجیح می دهند که او بماند و کارش را انجام بدهد. به هر حال نتایجش را افکار عمومی قبول دارند . یک سری مشکلات هم هست که باید در تعامل میان فدراسیون با او حل شود. او از یک سری برخوردها دلخور است و باید این مشکلات حل شود. البته دیدم که کفاشیان گفته با او به توافق رسیده برای جدایی مسالمت آمیز. شاید او به راهکاری رسیده باشد که نیاز به پرداخت غرامتی نباشد اما این باید در جلسه هیات رئیسه طرح شود. در هیات رئیسه هم اکثریت خواهان تداوم همکاری با مرد پرتغالی هستند.»



به نظر می رسد اعضای هیات رئیسه فوتبال به خوبی می دانند جدایی مرد پرتغالی غرامتی سنگین در شرایط بی پولی برای شان دارد. البته این تنها کارلوس نیست که در صورت جدایی ناگهانی غرامت می گیرد که پیش از او علی دایی ، افشین قطبی و حتی امیر قلعه نویی و برانکو ایوانکویچ هم به وقت جدایی از تیم ملی تا ته طلب های شان را از فدراسیون فوتبال گرفته اند و سابقه تائید می کند رسیدن این پرونده ها به فیفا هم تنها شکست فوتبال مان را به همراه دارد. کفاشیان در این باره می گوید:« به هر حال مشکلاتی در فدراسیون داریم که قابل حل نیست. با این شرایط کارلوس نمی تواند کارش را درست انجام بدهد و تمرکز لازم را ندارد. وقتی شرایط این طور باشد ، بهتر است که ادامه ندهیم.



اما برای رفتنش باید به توافق برسیم چون اگر کار به شکایت برسد ، معمولا فیفا به سمت ما رای نمی دهد. من و کروش هم اصلا موضع اختلافی با هم نداریم و حرف های مان خیلی دوستانه بود. او می داند رفتنش خواست من نیست اما با این شرایط ادامه همکاری هم سخت است.»

6109504
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است