فرهنگی‌هنری 13:41 - 10 اسفند 1398
در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد
نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه در حال حاضر به کمک پزشکان و پرستاران داوطلب در استان گیلان نیاز داریم، در عین حال به شبهاتی درباره چگونگی تدفین فوت شدگان ناشی از کووید 19 در این استان پاسخ داد.

نیازِ گیلان به پزشک و پرستار / وضعیت تدفین جانباختگان کرونا در این استان

دکتر مهدی شادنوش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا ویروس جدید در استان گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر به کمک پزشکان و پرستاران داوطلب در استان گیلان نیاز داریم، گفت: پزشکان و پرستاران داوطلبی که تمایل دارند، به بیماران مبتلا به کرونا ویروس جدید در گیلان کمک کنند، می توانند با شماره ۴۴۰۱ رشت، تماس بگیرند تا هماهنگی‌های لازم انجام شود.

وی افزود: امکانات اسکان پزشکان و پرستاران داوطلبی که برای کمک به استان گیلان وارد شوند، فراهم شده است و هر کس که تمایل به کمک دارد، بیاید.

شادنوش با بیان اینکه فعلا از نظر امکانات بیمارستانی و تخت بیمارستانی در گیلان مشکلی نداریم، گفت: در حال حاضر با خالی کردن تخت‌های سایر بخش‌ها توانستیم مدیریت کنیم و نگران فضا نیستیم. بیشتر مشکلات‌مان نرم‌افزای است و مشکل سازه و ساختمان و... نداریم.

وی درباره برخی مباحث مبنی بر وجود مشکلاتی در تدفین بیمارانی که در گیلان به علت کرونا جان‌باخته‌اند، گفت: این مباحث وجود ندارد. تدفین این بیماران کاملا طبق پروتکل بهداشتی و با نظارت کارشناسان برجسته بهداشتی و با هماهنگی آرامستان شهرداری انجام می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

شادنوش تاکید کرد: در عین حال از خانواده افراد متوفی می‌خواهیم که در سریع‌ترین زمان ممکن برای تحویل اجساد مراجعه کنند که دچار مشکل نگهداری این افراد در سردخانه نشویم.

وی همچنین اعلام کرد: از امروز هم دیگر نمونه‌های تشخیصی به آزمایشگاه‌های تهران ارسال نمی‌شود، بلکه امکانی ایجاد شده تا در استان گیلان تشخیص را انجام دهیم.

انتهای پیام


10419207
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است