اجتماعی 20:03 - 07 بهمن 1393
تهران - ایرنا - فرمانده انتظامی تهران بزرگ، هدف از راه اندازی مرکز فوریت 197 را بازرسی، تکریم ارباب رجوع، جلب مشارکت مردمی و کسب اعتبار برای پلیس عنوان کرد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ سردار 'حسین ساجدی نیا' صبح امروز با اشاره به ضرورت راه اندازی مرکز فوریت 197 بازرسی در تهران بزرگ، اهداف، اقدامات و نتایج به دست آمده از اجرای این طرح را بیان کرد.



وی گفت: اواخر سال 1392 فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پس از بازدیدهایی که از 147 یگان اجرایی پلیس پایتخت، شامل 82 کلانتری، 29 پایگاه پلیس های تخصصی آگاهی، پلیس امنیت عمومی و مبارزه با مواد مخدر، 25 منطقه راهنمایی و رانندگی، پنج پلیس تخصصی و پنج قرارگاه یگان امداد، مشکلات و معضلات رسیدگی به کار ارباب رجوع را احصا و مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.



ساجدی نیا افزود: در این راستا لزوم تاسیس و راه اندازی واحدی با عنوان فوریت 197 در تابعیت دفتر نظارت همگانی بازرسی پلیس تهران بزرگ احساس شده و به عنوان یک ایده نو، تحقیقات بر روی این طرح آغاز شد.



فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: این تحقیقات در نهایت منجر به راه اندازی فوریت های 197 در راستای رسیدگی سریع به خواسته های شهروندان در زمینه شکایات و نظارت مستمر بر عملکرد واحدهای انتظامی و اجرایی شد.



وی بیان کرد: در ابتدای امر پس از انجام مطالعات تخصصی و برآورد امکانات و شرایط موجود در هر یک از یگان های پلیس پایتخت و بر اساس مصالح سازمانی 'هشت' منطقه راهنمایی و رانندگی انتخاب و پس از تجهیز این نقاط به لوازم و امکانات مورد نیاز، از بهمن ماه سال 1392 نسبت به تشکیل این پایگاه ها اقدام شد، در ابتدای امر به صورت آزمایشی رسیدگی به شکایات فوری شهروندان انجام گرفت.



ساجدی نیا خاطر نشان کرد: به تدریج و با انجام تبلیغات محیطی در کلانتری ها و مراکز انتظامی و همچنین توزیع بروشورهای آموزشی در میان شهروندان و مراجعان به کلانتری ها، این واحدها گسترش یافته و از خرداد ماه سال جاری همزمان با حضور فرمانده محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، پایگاه های فوریت های 197 در مناطق مختلف شهر تهران رسما افتتاح و راه اندازی شد.



وی در ادامه با اشاره به حضور 35 اپراتور که به صورت شبانه روزی در مرکز اپراتور فوریت 197 بازرسی در حال انجام وظیفه هستند، گفت: اپراتورهای این یگان پس از تماس شهروندان با شماره 197 که عدد 1 را انتخاب می کنند، اطلاعات شهروندان را اخذ کرده و همزمان با اخذ اطلاعات، مشخصات تماس گیرنده در سامانه فوریت های 197 نیز ثبت می شود که این مشخصات شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن و آدرس تماس گیرنده است.



وی افزود: پس از ثبت مشخصات و آدرس در سامانه فوریت های 197 بلافاصله مشخص می شود که آدرس مربوطه به کدام واحد یا منطقه و یا سرکلانتری مربوط می شود و همزمان بلافاصله پیام برای یکی از هشت پایگاه فوریت های 197 ارسال می شود. در پایگاه ها نیز اپراتورهایی هستن که بلافاصله و بدون فوت وقت پس از دریافت پیام، آن را به واحدهای گشتی ابلاغ می کنند و واحد گشت بازرسی در محل حضور یافته و به صورت میدانی با حضور شاکی به موضوع رسیدگی می کنند.



رییس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت داشتن پیشنهاد می توانند پس از تماس عدد 2 را انتخاب کنند تا پیام آنها ضبط شود و در سریع ترین زمان ممکن به پیشنهادات و انتقادات رسیدگی شود.



وی در ادامه به اهداف فوریت 197 پرداخت و گفت: هدف هایی که این یگان در چشم انداز فعالیت های خود دارد، بسیار زیاد است که به بخشی از آن شامل، سرعت بخشیدن در اجرای فرایندها و روند کار مراجعه کنندگان، جلب مشارکت مردمی، کسب اعتبار عمومی پلیس، ایجاد بستر تصمیم سازی برای فرماندهان و مدیران ناجا، ایفای نقش بازدارندگی از بروز جرم و تخلفات در میان کارکنان ناجا با تغییر رفتاری و گفتاری در کارکنان به هنگام مواجهه با شهروندان است.



ساجدی نیا به اقدامات صورت گرفته برای جلب نظر و رضایت شهروندان در این مدت اشاره کرد و اظهار کرد: تبلیغات میدانی برای آشنایی شهروندان با اقدامات و ماموریت های فوریت 197 ، تهیه کارت های تبلیغاتی فوریت های 197 در ابعاد مناسب به همراه بند آویز گردنی و تحویل آن به مراجعه کنندگان به هنگام ورود به یگان های انتظامی، تجزیه و تحلیل محتوای آمار و پیام های رسیدگی شده پایگاه های فوریت 197 به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و فصلی از اقدامات 197 است.



وی تنظیم و تهیه فرم 'کاربن لس' در محل های ماموریت و تحویل آن به شاکیان در صورت محرز شدن قصور مامورین و راهنمایی شاکی به بازرسی به همراه فرم 'کاربن لس' برای رسیدگی قانونی، شناسایی یگان های برتر فاتب به صورت هفتگی با در نظر گرفتن تعداد پیام های شهروندان، اعمال تنبیهات سازمانی برای کارکنان قصور کننده در روند رسیدگی به پیام های شهروندان، شناسایی فوریت 197 با حضور در صدا و سیما و ارایه توضیحات به شهروندان در ارتباط با ماموریت فوریت 197 از دیگر اقدامات صورت گرفته از ابتدای راه اندازی فوریت 197 بیان کرد.



وی در پایان، با اشاره به نتایج عملکردهای فوریت 197 تهران بزرگ بیان کرد: از نتایج اجرای این طرح می توان به جلب مشارکت مردمی در امر نظارت همگانی بر عملکرد پلیس و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای سرعت در ارتقای پاسخگویی به مردم، رضایتمندی 85 درصدی مردم نسبت به عملکرد تیم های 197 و رسیدگی سریع به خواسته ها خصوصا شکایات شهروندان به صورت بازخوردگیری با تماس گیرندگان، ایجاد محیط مناسب برای خدمات رسانی شایسته به شهروندان، تغییر ادبیات ماموران انتظامی و اجرایی با مردم، کاهش جرایم و تخلفات کارکنان در امر خدمات رسانی، تسریع در انجام امور مراجعان و ارباب رجوع به یگان های انتظامی، ایجاد حس رقابت در بین یگان ها با اولویت بندی کلانتری ها، تقویت سیستم نظارتی و پیشگیری از جرایم و تخلف در بین کارکنان، رفع معایب و نواقص یگان های اجرایی پلیس پایتخت بر اساس نظارت و گزارش عوامل 197 می توان اشاره کرد که امید است با اقدامات بهتر و عملکرد مناسب این یگان در آینده شاهد عملکرد بهتر پلیس تهران بزرگ در ارایه خدمات به شهروندان باشیم.



وی از همکاران پلیس تهران به دلیل راه اندازی فوریت های 197 و افزایش میزان تقدیر شهروندان تهرانی در این مدت کوتاه به صورت چشمگیر تشکر کرد و گفت: امیدوار هستم در سال 94 نسبت به مدت مشابه این میزان 2 برابر ارتقا پیدا کند.



تهرام/7244/1348

انتهای پیام /*


5716881
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است