فرهنگی‌هنری 21:26 - 30 اسفند 1395
مکارم شیرازی:
آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: مشکلات اقتصادی زیاد است، مسئولین باید کاری برای حل مسائل اقتصادی کنند.

مسئولین باید کاری برای حل مسائل اقتصادی کنند

به گزارش ایسنا از قم، آیت‌الله مکارم شیرازی در آئین تحویل سال در حرم حضرت معصومه (س)، به تفسیر و توضیح دعای تحویل سال پرداخت و گفت: در این دعا خدا را به اوصاف جلالش می خوانیم و تقاضای زیبایی می کنیم؛ از او «احسن الحال» می‌طلبیم.



وی ادامه داد: حالات ما در چهار حوزه است که اگر در این چهار احسن الحال را بدست آوریم سعادتمند خواهیم بود؛ حالات اخلاقی، حالات اجتماعی، حالات اقتصادی و حالات سیاسی.



این مرجع تقلید افزود: احسن الحال در خصوص حالات اخلاقی یعنی اینکه قلب را از کینه ها خالی کنیم، خداوند متعال در آیه 34 سوره فصلت خطاب به پیامبر اکرم می فرماید «بدی را با بدی جواب نده، بدی را با خوبی پاسخ بده تا آن کسی که بد کرده شرمنده شود و دشمنت، دوست تو گردد و همه شهامت این کار را ندارند»؛ اگر این دستور مهم اخلاقی قرآن کریم عمل شود، دنیا گلستان می شود.



مکارم شیرازی افزود: پیامبر مکرم اسلام در حدیثی می فرمایند شما همه‌ی مردم را با اموالتان نمی توانید راضی کنید، اموال تمام می شوند اما مطالبه مردم پایان ندارد، پیامبر مکرم اسلام در این حدیث برخورد خوب همراه با محبت، ادب و احترام را سرمایه ای ذکر می کنند که هرگز پایان نمی پذیرد.



وی عیادت از بیماران، کمک به زندانیان، محبت به یتیمان، یاد اموات، خبر گرفتن از حال همسایه و... را از موارد احسن الحال اخلاقی در این ایام برشمرد.



این مرجع تقلید اظهار داشت: آنجا که نگوییم منافع من بلکه بگوییم منافع ما، احسن الحال اجتماعی آنجاست، احسن الحال اجتماعی یعنی آنچه را برای خود میخواهی برای دیگران نیز بخواهی.



مکارم شیرازی احسن الحال اقتصادی را تلاش برای کم کردن فاصله‌ها عنوان کرد و گفت: حقوق کارگر ماهی 800 هزار تومان است آنوقت از طرفی عده ای حقوق های نجومی می‌گیرند؛ این فاصله ها باید کم شود، مشکلات اقتصادی زیاد است، مسئولین باید کاری برای حل مسائل اقتصادی کنند.



وی اضافه کرد: احسن الحال سیاسی هم یعنی در صحنه‌هایی نظیر انتخابات و راهپیمایی‌ها حضور داشته باشیم و در سرنوشت سیاسی کشور دخالت داشته باشیم.

 

این مرجع تقلید در پایان گفت: برای دستیابی به احسن الحال باید آنچه می توانیم انجام دهیم و بیش از توانمان را از خدا بخواهیم.



در ادامه این مراسم دعای تحویل سال قرائت و سپس پیام نوروزی مقام معظم رهبری پخش شد.



انتهای پیام


8942041
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است