استانی 11:23 - 04 تیر 1401

تغییر به نفع مردم از دستاوردهای سیستم جدید دستگاه قضائی کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین صبح شنبه در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نسبت به موضع، اهمیت و جایگاه دستگاه قضا تأکید ویژه‌ای داشته‌اند و امام خمینی (ره) در ابتدای استقرار نظام جمهوری اسلامی یکی از بیشترین تأکیدات خود را بر مقوله قضا داشتند.

وی افزود: بر اساس منویات امام خمینی (ره) یکی از اصلی ترین دلایل استقرار حکومت اسلامی، استقرار یک دستگاه قضائی معتدل، مقید و معتقد به عدل و آموزه‌های دینی بوده است و بارها و بارها تأکید کردند که قضات، امین مردم، محافظ جان و مال و نوامیس مردم هستند و اگر این سیستم و نگاه آسیب ببیند، انقلاب آسیب می‌بیند.

اعلایی با بیان اینکه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی تأکید کرده‌اند که متولیان دستگاه قضا باید حداکثر تلاش خود را برای تحقق اهداف قضائی نظام جمهوری اسلامی انجام دهند، افزود: انتخاب شهید بهشتی بر ریاست دستگاه قضا یکی دیگر از نشانه‌های اهمیت دستگاه قضا برای امام خمینی (ره) بوده است.

استاندار قزوین اضافه کرد: شرایط فعلی حاکم بر دستگاه قضائی کشور تأکید بر تخصص، توجه ویژه به امور قضائی مبتنی بر قانون، تغییر به نفع مردم و ایجاد فضاهای مناسب برای بهره برداری مردم از خدمات دستگاه قضائی است که جای تشکر دارد و امیدواریم منجر به تقویت نگاه مردم در اعتماد به این دستگاه شود.


11604063
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است