سیاسی 17:34 - 02 آذر 1393
در دیدار با اعضای انجمن فرهنگی و دوستی ایران و کویت؛
رییس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی شفاف و در چارچوب قوانین و مقررات موجود از جمله NPT است، گفت: ایران بنیان گذار خاورمیانه بدون سلاح کشتار جمعی است.

بروجردی: ایران بنیانگذار خاورمیانه بدون سلاح کشتار جمعی است

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، جمعی از اعضای انجمن فرهنگی و دوستی ایران و کویت امروز یکشنبه با علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت روابط میان ایران و کویت نسبت به توسعه و گسترش این روابط در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ویژه در بعد پارلمانی تاکید کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس، در ادامه با اشاره به تلاش‌های بی‌نتیجه جهت مخدوش نمودن چهره اسلام گفت: امت اسلامی، امروز، مرزهای قومی و مذهبی را در نوردیده است و تلاش‌ها در جهت تفرقه‌اندازی‌ها، غیر واقعی و صرفا فضاسازی است که باید با همکاری هر چه بیشتر و با اتکا بر اشتراکات و زمینه‌های مورد علاقه آن‌ها را خنثی ساخت.

وی با اشاره به بازدید اخیر ریاست مجلس از ناو جماران نسبت به همکاری‌های مشابه با کشورهای همسایه ابراز علاقه‌مندی کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی شفاف و در چارچوب قوانین و مقررات موجود از جمله NPT است گفت: ما معتقد به جهان بدون سلاح هسته‌ای بوده و خود بنیان گذار خاورمیانه بدون سلاح هستیم.

وی هم چنین با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در زمینه‌ی فناوری نانو و همچنین رونمایی از هواپیمای آرکیو 170 ایرانی در چند ماه اخیر گفت: امروز جمهوری اسلامی با گذر از مراحل قبلی جزء هشت کشور برتر در زمینه‌ی فناوری نانو است.

بروجردی فعالیت‌های گروه‌های تکفیری چون داعش را خطر جدی برای منطقه دانست و گفت: پدیده داعش پدیده شومی است که باعث بدبینی نسبت به جهان اسلام شده است که جهان اسلام می‌بایست برای مقابله با این پدیده اهتمام کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: «استعمار عامل اصلی عقب ماندگی جهان اسلام که روزی قدرت اول در جهان بود شد و امروز کشورهای اسلامی می‌بایست بر رنسانس اسلامی و اعتلای امت اسلامی مبادرت ورزند که اولین گام در این راستا مبارزه با تندروی و افراطی‌گری در منطقه است.»

اعضای انجمن فرهنگی و دوستی ایران و کویت نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور ایران نسبت به توسعه و گسترش روابط فیمابین ابراز امیدواری کردند.

این انجمن در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان و مناسبات موجود میان دو کشور از تلاش در راستای استفاده و بهره‌مندی از این علایق و ظرفیت‌ها ابراز علاقه‌مندی کردند.

انجمن دوستی ایران و کویت ضمن اشاره به اینکه دولت‌ها نقش طبیعی خود را در تقویت روابط میان دو کشور ایفا می‌نمایند بر علاقه‌ی ویژه ملت‌های دو کشور و به ویژه انجمن دوستی ایران و کویت علی‌رغم تلاش کشورهای غربی در جهت تخریب روابط کشورهای همسایه تاکید کردند.

این انجمن با اشاره به اراده دو کشور ایران و کویت جهت تصدیق روابط و با اشاره به سفر اخیر امیر کویت به تهران رفت و آمدهای میان کشورها را عامل مهمی در تصدیق و بسط روابط دانستند و بر آمادگی کامل جهت توسعه این روابط تاکید کردند.

انتهای پیام


5251838
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه از نسل جدید سامانه‌های موشکی و پهپادی در سال جاری رونمایی می‌شود، گفت: مهمترین راهبرد نیروی پدافند هوایی ارتش تولید امنیت پایدار است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به سخنان اخیر حسن روحانی رئیس‌جمهوری سابق درباره رخداد‌های مربوط به افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» احمد وحیدی وزیر کشور درباره قانون مقابله با تحریم کالاهای صهیونیستی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است