گوناگون 23:07 - 03 آبان 1395
در حالی وزیر بهداشت از عدم‌همکاری بیمه‌ها صحبت می‌کند که بدهی بیمه‌ها به پاشنه آشیلی در نظام بودجه‌ای کشور تبدیل شده است.

قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در صفحه مجازی خود نوشت: «اگر بیمه‌ها همراه بودند، امروز وضعیت بهداشت و درمان کشور و شرایط خدمت‌رسانی به ملت شریف‌مان اینگونه که هست، نبود.» البته او درباره جزئیات عدم‌همکاری بیمه‌ها توضیح بیشتری نداده، اما به‌نظر می‌رسد که مقاومت سازمان تأمین اجتماعی در برابر تجمیع بیمه‌ها، بدهی 3هزار میلیاردی تأمین اجتماعی به بیمه و همچنین عدم‌تمایل بیمه‌ها برای تحت پوشش قرار گرفتن هزینه‌های مربوط به زایمان و درمان ناباروری در رأس گلایه‌های وزیر باشد.

از سوی دیگر بیمه‌ها و در رأس آن بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت که با بدهی چندین هزار میلیاردی دست و پنجه نرم می‌کنند نیز توجیه خود را دارند و از وضعیت مالی خود گلایه می‌کنند. چندی پیش، نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت که بدهی‌های دولت به سازمان متبوعش، 110هزار میلیارد تومان است. تکاپوی تأمین اجتماعی و دولت برای تسویه بدهی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بیمه سلامت ایرانیان نیز وضعیتی مشابه دارد. شهریور‌ماه نیز با اصرار وزارت بهداشت و تصویب مجلس، اصلاحیه‌ای بر بودجه سال95 کشور زده و به موجب آن قرار شد از محل فروش اوراق مشارکت، بدهی 8هزار میلیاردی سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت جبران شود. حال برخی کارشناسان از نگرانی برای ایجاد 11هزار میلیارد تومان بدهی مازاد تا پایان سال خبر می‌دهند.

با یک نگاه منطقی به این چرخه مشخص می‌شود که وزیر بهداشت، پیش از آنکه از بیمه‌ها، تأمین اجتماعی و در رأس آنها وزارت رفاه انتقاد کند، باید از چرخه معیوبی انتقاد کند که باعث بدهی انباشته در سیستم بیمه‌ای کشور شده است.


8246081
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است