گوناگون 20:13 - 02 شهریور 1395
دولت کره‌شمالی اعلام کرده با هدف جلوگیری از فرار سربازان این کشور به سمت همسایه جنوبی‌اش، مناطق بیشتری از مرز میان دو کره را با مین‌های ضدنفر پوشش داده است.

این مین‌های جدید در نزدیکی پلی کاشته شده‌اند که در مرز 2کشور قرار دارد و بخشی از خط آتش‌بس نظامی دو طرف را تعیین می‌کند. این پل به «پل غیرقابل بازگشت» مشهور شده است. میان دو کره منطقه‌ای به عرض 4کیلومتر وجود دارد که منطقه غیرنظامی اعلام شده است.

کره‌شمالی در بخش وسیعی از این منطقه اقدام به کاشت مین کرده است. کره‌جنوبی از سال گذشته پس از کشته شدن یکی از نیروهایش و در اعتراض به این مین‌گذاری مرز، با نصب بلندگوهای بزرگی به پخش برنامه‌های ضددولتی علیه کره‌شمالی پرداخته است. منابع امنیتی کره‌جنوبی خبر داده‌اند که کره‌شمالی اخیرا به تمامی فرزندان دیپلمات‌های خود که ساکن دیگر کشورها هستند، دستور بازگشت به کشور را داده است.

خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی، به نقل از این منابع نوشته که پیونگ‌یانگ به همه فرزندان دیپلمات‌ها که سن‌ آنها 25 سال یا بالاتر است دستور داده به کشور بازگردند تا با این اقدام جلوی احتمال پناهندگی آنان را بگیرد. اخیرا یک دیپلمات رده بالای کره‌شمالی که سال‌ها در سفارت این کشور در لندن کار می‌کرد، به همراه خانواده خود به کره‌جنوبی پناهنده شد.

  • زندانیان انگلیسی و آمریکایی در کره‌شمالی

دیروز روزنامه انگلیسی دیلی استار در گزارشی بی‌سابقه مدعی شد که صدها نظامی آمریکایی و انگلیسی چند دهه قبل به اسارت کره‌شمالی درآمده و برخی از آنها هنوز هم زنده هستند. به نوشته این روزنامه، این افراد از زمان جنگ دو کره در اوایل دهه1950 میلادی اسیر شده‌اند. دیلی استار مدعی شده به اسناد محرمانه‌ای دست پیدا کرده که نشان می‌دهد این افراد همچنان زنده هستند.


8116755
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است