استانی 18:08 - 05 مهر 1399
استاندار گیلان بیان کرد
ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: امسال هیچ راهپیمایی حتی بصورت نمادین انجام نخواهد شد و طبق بیان روشن و صریح رهبر معظم انقلاب؛ همه در خانه های خود عزاداری می کنیم و لازم است از ظرفیت صداوسیما و نیز رسانه های فضای مجازی استفاده شود.

هیچ راهپیمایی حتی بصورت نمادین در اربعین انجام نخواهد شد

ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که رییس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم بندرانزلی و همچنین نمایندگان شهرستان های فومن و شفت و تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند؛ با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، این ایام را یادآور تلاش های خالصانه رزمندگان اسلام دانست و افزود: امروز همچنین سالروز عملیات غرورآفرین ثامن الائمه(ع) است که با هدف شکست حصر آبادان در پنجم مهرماه سال ۱۳۶۰ با فرمان تاریخی امام راحل اجرا شد و نقطه عطفی در تاریخ هشت ساله دفاع مقدس به شمار می‌رود که سرآغازی مهم برای پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی بود.

وی ادامه داد: در ستاد ملی مدیریت کرونا گزارشی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رعایت دستورالعمل‌ها ارائه شد که این مهم بطور کلی در کشور ۶۲ درصد بود ولی در گیلان، کمتر از متوسط کشوری یعنی ۵۶ و ۲۲ صدم درصد گزارش شده است.

استاندار گیلان با اشاره به تأثیر پیشگیرانه استفاده از ماسک در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا و تاکید سازمان بهداشت جهانی بر این موضوع گفت: استفاده از ماسک بطور میانگین در کشور ۵۵ درصد ولی در گیلان کمتر از این میزان یعنی حدود ۴۹ درصد است.

وی رعایت توصیه های بهداشتی توسط مردم را مهمترین عامل مقابله با بیماری دانست و تصریح کرد:  انتظار دارم کارگروه رسانه و فضای مجازی با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ای استان و در سایه برنامه‌ریزی دقیق؛ موضوع آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه رعایت پروتکل‌ها مخصوصا در فصل‌های پاییز و زمستان و نیز ضرورت تغییر سبک زندگی مردم در دوران مبارزه با کرونا را در دستور کار قرار دهد.

زارع یادآور شد: عامل اصلی مصونیت، رعایت دستورالعمل‌ها و مراقبت‌های بهداشتی توسط مردم است و خاطرنشان می‌کنم همانگونه که طی افزون بر هفت ماه اخیر شاهد بوده‌ایم؛ مردم در مقابله با کرونا نقش محوری و اصلی دارند و بر این اساس رعایت دستورالعمل‌ها بویژه در فصل کنونی و احتمال همزمانی آن با سرماخوردگی و آنفلوآنزا، اهمیتی دوچندان می‌یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا از کمیته های امنیتی – اجتماعی و درمان خواسته شد برنامه ویژه ای برای برخورد و مجازات افراد بدون ماسک و خدمت دهندگان به این افراد فعلاً در تهران، طراحی کنند .

وی گفت: رئیس جمهوری تاکید کرد که این برنامه و مقررات در نهایت پس از تصویب در جلسه آتی ستاد، ابتدا در تهران بزرگ  و سپس در دیگر شهرهای بزرگ کشور اجرایی و عملیاتی خواهد شد ضمن آنکه با تصویب ستاد ملی کرونا به استانداران و ستادهای استانی مقابله با کرونا اختیار داده شد اگر جایی را ضرورت دیدند که باید برای یک هفته تعطیل شود، پیشنهاد خود را به کمیته امنیتی – اجتماعی یعنی وزارت کشور ارائه دهند.

زارع مراکزی که مشمول این محدودیت ها می شوند را اعم از مراکز خدماتی و آموزشی ذکر و با بیان اینکه طی هفته گذشته هشت هزار و ۳۰۰ بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در گیلان صورت گرفت، بر لزوم تشدید نظارت ها و اطلاع رسانی از روند فعالیت های انجام شده، تاکید کرد.

استاندار گیلان به‌کارگیری رویکرد فرهنگی برای افزایش مشارکت در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا را امری مهم خواند و افزود: با توجه به مشخص نبودن زمان اتمام کرونا و دشواری‌های ناشی از آن، لازم است باز هم یادآور شوم که برای مقابله با بیماری، باید  برای کوتاه مدت و میان‌مدت سبک زندگی تغییر کند.

زارع با اشاره بر ضرورت انجام امور و ارائه خدمات عمومی در بستر فضای مجازی و از طریق الکترونیکی، اجرای این مهم را موجب جلوگیری از مراجعه حضوری شهروندان و در نتیجه حفظ سلامت آنان دانست و گفت: هفته گذشته نیز در دیدار با برخی مسئولان سازمان‌های ملی، خواستم زمینه ای فراهم آید که مردم خدمات را به طور غیرحضوری دریافت کرده و به ترددهایی که ضرورتی ندارد، کمتر بپردازند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در جریان برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و عزاداری امام حسین (ع) در استان، رعایت پروتکل های بهداشتی رضایت بخش بود، بر ضرورت استمرار این اصول بهداشتی در مراسم سوگواری دهه آخر ماه صفر بویژه روزهای پایانی این ماه تاکید کرد.

وی افزود: همانگونه که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد؛ امسال هیچ راهپیمایی حتی بصورت نمادین انجام نخواهد شد و طبق بیان روشن و صریح رهبر معظم انقلاب؛ همه در خانه های خود عزاداری می کنیم و لازم است از ظرفیت صداوسیما و نیز رسانه های فضای مجازی استفاده شود.

استاندار گیلان در ادامه به وقوع سیل در تالش طی هفته گذشته و وارد آمدن خسارت هایی در این شهرستان اشاره و اضافه کرد: برای رفع این مشکلات، اقداماتی به انجام رسیده و تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده که امیدواریم همه دستگاه های اجرایی ضمن شتاب در ارائه خدمات لازم، نسبت به پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات در سطح ملی کوشا باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان به رییس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز دستور داد نسبت به مرمت اماکن تحت مدیریت همچون خانه های بهداشت و مراکز درمانی آسیب دیده، تامین دارو و حضور نیروی انسانی متخصص در منطقه بیش از پیش اهتمام ورزد.

در این جلسه احمد دنیامالی رییس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم شهرستان بندرانزلی با تاکید بر لزوم استمرار غربالگری کرونا در استان، به مقوله ضدعفونی معابر و اماکن عمومی استان در موج اول کرونا اشاره و بیان کرد: این اقدامات اثرات خوبی در کاهش شمار مبتلایان داشته است.

وی همچنین به انجام تحقیقات در خصوص اهمیت ورزش های همگانی در کاهش ابتلاء به کرونا اشاره و اضافه کرد: نتایج این پژوهش می تواند موجبات تحرک افراد و تمایل به ورزش در منازل را فراهم سازد.

خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت نیز در این جلسه بر لزوم تجهیز امکانات بیمارستان شفت و نیز فراهم سازی زمینه دسترسی مناسب شهروندان به ویژه روستاییان به داروهای مورد نیاز تأکید کرد.

وی استمرار فعالیت های فرهنگی و ترویجی از جمله اطلاع رسانی از طریق رسانه ملی، تولید محتوا و ارائه مطالب مرتبط با بیماری کرونا را امری مهم خواند که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده شهرستان های تالش، ماسال و رضوانشهر نیز با اشاره به سیل اخیر تالش گفت: لازم است با توجه به موقعیت حساس و بحرانی این شهرستان، مصوباتی در جهت بهسازی زیرساخت ها به ویژه رودخانه هایی که مستعد وقوع سیلاب هستند، به تصویب رسد.

حسن محمدیاری همچنین خواستار اختصاص اعتبار مناسب برای ترمیم پل های آسیب دیده از جمله در بخش حویق شهرستان تالش شد.

انتهای پیام


10734979
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است