استانی 16:20 - 25 شهریور 1393
ولی‌پورمطلق:
بیرجند- خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 23 درصد ارزش افزوده فعالیت اقتصادی استان از بخش کشاورزی تامین می‌شود.

23 درصد ارزش افزوده فعالیت اقتصادی خراسان جنوبی از کشاورزی تامین می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ولی‌پورمطلق ظهر سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی اظهار کرد: شناخت عوامل موثر بر عملکرد و واکنش کارکنان از جمله تغییرات درون‌سازمانی در سطوح مدیریت حائز اهمیت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: مدیران جدید باید سیاست‌ها و عملکرد دولت را بپذیرند تا به اهداف مطلوب و مورد نظر دست یابند.

ولی‌پورمطلق بیان کرد: در حال حاضر 23 درصد ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی استان از محل بخش کشاورزی تامین می‌شود و این در حالی است که میانگین نرخ کشوری 9.8 درصد است.

وی ویژگی‌های اقیلمی استان را در توسعه بخش کشاورزی موثر دانست و گفت: تلاش خواهیم کرد بخش کشاورزی با توجه به شرایط استان حفظ شود.

ولی‌پورمطلق بر تقویت بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: در خراسان جنوبی با شرایط اقلیمی ناپایداری از جمله کمبود آب و خشکسالی مواجه هستیم.

وجود هفت هزار رشته قنات در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تغییر الگوی کشت را یکی از برنامه‌های مهم در جهاد کشاورزی دانست و افزود: این عامل در خصوص پسته در سطح استان انجام شده که در حال حاضر سطح زیر کشت پسته در استان 18 هزار و 500 هکتار است.

ولی‌پورمطلق بیان کرد: تا کنون هفت هزار رشته قنات در خراسان جنوبی شناسایی شده که در این رابطه استان خراسان جنوبی رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی مهمترین مهارت یک مدیر را توانایی در سازگاری و رفتار با مردم، احساس مسئولیت، تلاش و عزم جدی برای حل مشکلات دانست و تصریح کرد: انتظار دولت از مدیران و افراد منتخب خدمت‌رسانی به مردم به ویژه به بهره‌برداران و دامداران بخش کشاورزی است.

خرده مالکی مهمترین مشکل بخش کشاورزی استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر مهمترین مانع بخش کشاورزی خراسان جنوبی خرده مالکی است که باید تلاش کرد تا این مانع در استان برطرف شود.

ولی‌پورمطلق با بیان اینکه مرزبندی بین ادارات تابع سازمان جهاد کشاورزی وجود ندارد، بیان کرد: تعاون روستایی بدنه جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: سازمان تعاون روستایی 70 درصد وظایف وزارت جهاد کشاورزی را برعهده دارد که این سازمان بر کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی با اقدامات خود تاثیرگذار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فروش محصولات کشاورزی از تامین نهاده‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است، گفت: باید در راستای فروش محصولات کشاورزان تلاش کنیم.

ولی‌پورمطلق در پایان یادآور شد: از فعالیت مدیر سابق تعاون روستایی در سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در صورت تمایل استقبال می‌شود.


4741305
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است