فرهنگی‌هنری 08:00 - 17 تیر 1394
بیستمین روز از ماه مبارک رمضان، «ماه عسل» با حضور خانواده یکی از شهدای غواص آرامشی را در میان مخاطبانش در لحظه افطار ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛  شب گذشته در بیستمین روز از ماه مبارک رمضان، «ماه عسل» در لحظات ناب افطار مهمان خانه های روزه داران شد.


علیخانی پس از سلام به روی مخاطبان همیشگی اش گفت: از آغاز پخش «ماه عسل» ٩٤ پیگیر موضوع مهمی بودیم که زمان زیادی از آن نگذشته و روایت آشنایی برای مردم این سرزمین است که به واسطه ی آن غوغایی به پاشد. بنابراین خداروشاکرم که این  رویداد در چنین شبی در قاب «ماه عسل» اتفاق می افتد.


پس از پخش آیتم روز گذشته، علیخانی بیان کرد: اوایل برنامه امسال ما از یک قهرمان هشت ساله به نام عقیل حرف زدیم که البته آن برنامه با کلی حاشیه همراه شد اما با لطف و محبت خداوند ماجرایی اتفاق افتاد که بابت آن باید در برنامه رجز بخوانیم چراکه هنوز ماجرای پهلوانی در کشور ما زنده است یک هدیه از امیرالمونین (ع) گرفتیم ، آن هدیه این بود که ٢٧٠هزار کودک  در سرزمین ما شناسایی شدند که زندگی شبیه عقیل دارند، از امروز آرزو کردیم که تا عیدفطر حامیانی برای این کودکان پیدا شود به همین منظور در روزهای آتی سامانه کمک رسانی در جهت حمایت از این کودکان را اعلام خواهیم کرد، لطفا در این بین ما را هم دعا کنید.


علیخانی پس از ورود به صحنه ی «ماه عسل» عنوان کرد: اولین خانواده شهدای غواص شناسایی شدند و ما امروز افتخار میزبانی آنها را داریم.


در ابتدا دو تن از همرزمان شهید سید جلیل ورکی شهدای خط شکن غواص مهمان «ماه عسل» بودند و این دو همرزم نحوه ی عملیات کربلای ٤ و همچنین شهادت مظلومانه و اسارت شهدای غواص را روایت کردند.


پس از  پخش آیتمی از تشیع پیکر ١٧٥شهید غواص خط شکن مادر، همسر، خواهر، برادر به همراه دو فرزند شهید سید جلیل میری ورکی در قاب کهکشانی «ماه عسل» حضور یافتند.


شهید سید جلیل ورکی در سال ١٣٦٠ازدواج می کند و زمانی که فرزند اولش ٢سال داشته و همچنین همسرش دومین فرزندشان را باردار بوده به جبهه می رود و در سال ٦٥ در عملیات کربلای  ٤ به درجه رفیع شهادت نائل می شود.


پسر شهید در خصوص شناسایی هویت پدرش پس از ٢٩سال عنوان کرد: تنها ٢سالم بود که پدرم شهید شد قبل از این معنی پدر را نمی فهمیدم  ولی هم اکنون این حس برایم زیباست.


دختر این شهید هم اضافه کرد: لذت پدر داشتن را الان حس می کنم. حاضرم تمام دنیایم را بدهم تا نگاه پدرم را ببینم.


در این بخش آیتمی از لحظه ی دیدار خانواده شهید پس از ٢٩سال با پیکر فرزند شهیدشان پخش شد. اتفاقی که در شب نوزدهم ماه رمضان یعنی دو روز پیش افتاده بود، در آن مستند مادر شهید بی دریغ می گریست، در طی این سالها هرگز کسی گریه ی این مادر را ندیده بود اما مادر شهید با آغوش گرفتن پیکر مطهر فرزندش پس از سالها انتظار دلش آرام می گیرد و می گرید.


علیخانی در پایان خاطرنشان کرد: خوشحالیم که شناسایی هویت اولین شهید غواص خط شکن اتفاق افتاد تا ما در این برنامه به شما این خبر را اعلام کنیم.


شهید سید جلیل میری ورکی  یکی از 175 شهید غواص و خط‌شکن بود که در عملیات کربلای 4 به شهادت رسیده‌اند و پیکر آنها با دستان بسته بعد از گذشت 29 سال از شهادتشان در یک گور دسته‌جمعی در ابوفلوس تفحص شد.


تشیع پیکر این شهید پنج شنبه ساعت ١٠صبح در کرج برگزار می شود.




گزارش از سمیه مردانی

6714846
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است