استانی 17:30 - 09 مهر 1393
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: سالمندان باید همچون سایر اقشار جامعه از امکانات متناسب با سن خود بهره‌مند شوند.

سلامت سالمندان ضامن سلامت جامعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، حمید درفشی در همایش تکریم از سالمندان که ظهر امروز(چهارشنبه) در تالار شهیدان نژادفلاح برگزار شد، طی سخنانی اظهارداشت: بهداشت روانی سالمندان، سلامتی روانی آن‌ها را به دنبال دارد و شاخص‌هایی از شاد زیستن و امیدواری سالمند را ایجاد می‌کند که برای فرد سالمند، خانواده و جامعه، ثمرات مطلوب و ماندگاری به وجود می‌آورد.

وی افزود: مسأله اساسی برای تأمین و ارتقاء سلامت روانی سالمندان، شناخت و آگاهی افراد مرتبط از ویژگی‌های آنان است که منجر به راهکارهای متناسب با استعداد و توان سالمند می‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: از ویژگی‌های ایام سالمندی، گرایش به درون‌گرایی است که در اثر کم‌توجهی و کم‌ارتباطی اطرافیان، به احساس تنهایی و درماندگی سوق می‌یابد و نهایتاً ابتلا به افسردگی را در پی دارد.

درفشی در ارتباط با پیشگیری از این فرآیند خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راه پیشگیری، تغییراتی است که در سبک زندگی سالمند و نگرش اجتماع ایجاد می‌شود که سبب احساس قابل‌ احترام بودن برای فرد سالمند شده و با امکان ایجاد شغلی مناسب، احساس مفید بودن را به سالمند القا می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به مؤلفه‌هایی که باید در ارتباط با سالمند مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: نیاز به محترم بودن، دوست داشته شدن و گرامی و بزرگ شمرده شدن، از نیازهای روانی هر انسانی به شمار می‌روند که جزو ارزش‌های مطلوب هر جامعه‌ای است و در سنین سالمندی به اوج خود می‌رسد.

درفشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در حال حاضر رشد جمعیت به طرف سالمندی است، افزود: در ده سال آینده با مشکل بزرگی به نام سالمندی روبه‌رو خواهیم شد که لازم است از هم‌اکنون برنامه‌ ریزی‌های لازم برای مدیریت آن اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز نگهداری سالمندان به ویژه سالمندان بی‌سرپرست یکی از اقدامات ضروری است که در این راستا باید از مردم و خیّرین برای مشارکت دعوت کنیم و توسعه این بخش را به دست مردم بسپاریم.

درفشی در پایان به ظرفیت بالای استان البرز در امور خیرخواهانه اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به محدودیت منابع دولتی، باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کنیم و قطعاً دولت نیز در امر سیاست‌گذاری و مدیریت این بخش فعال خواهد بود.

انتهای پیام


4851299
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است