استانی 08:42 - 07 خرداد 1397

۱۳ پروژه گازرسانی روستایی در استان مرکزی آماده بهره برداری است

محمدرضا سمیعی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۹۷ درصد خانوارهای روستایی و بیش از ۹۹ درصد کل جمعیت استان مرکزی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: از ۱۳ پروژه آماده بهره برداری، هفت پروژه با صرف اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در هفته دولت و شش پروژه گاز رسانی نیز با صرف اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این ۱۳ پروژه گاز رسانی روستایی ۵۲ کیلومتر لوله پلی اتیلن به کار رفته افزود: با بهره برداری از این ۱۳ پروژه گاز رسانی روستایی، ۵۰۹ خانوار روستایی به جمع مشترکین گاز استان مرکزی افزوده می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی خاطر نشان کرد: گاز رسانی به روستاهای کوره، وسمق، قره جاقیه، هفتیان، قوشه خانی و قزلفاش از توابع تفرش و روستای لاله کان از توابع زرندیه در هفته دولت انجام می شود.

سمیعی ادامه داد: همچنین گازرسانی به روستاهای بیدلو، بیلفتو، شور بلاغ از توابع زرندیه و روستاهای قشلاق سیاله، مرق و مرق کان از توابع ساوه هم در ایام دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی بیان داشت: از ۵۴۸ هزار مشترک گاز استان مرکزی، حدود ۱۸۰هزار نفر مشترک روستایی به شمار می روند و از یک هزار و ۱۴۵ روستای استان مرکزی، بیش از ۹۷۰ روستا تحت پوشش بهره مندی از گاز طبیعی قرار دارند که از نظر تعداد روستا ۸۵ درصد و از لحاظ خانوار بیش از ۹۷ درصد روستانشینان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

وی تصریح کرد: بیش از ۷۵ درصد از سبد انرژی استان مرکزی را گاز طبیعی تامین می کند، یعنی بیش از میانگین کشور که ۷۰ درصد است. همچنین بیش از ۷۰ درصد گاز مصرفی استان مرکزی در صنایع استفاده می شود.


9792917
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است