سیاسی 12:42 - 03 تیر 1396
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت گفت: کمک‌های ایران به قطر بشردوستانه است و هیچ تاثیری بر آینده گفت‌وگوی ایرانی-عربی نخواهد گذاشت.

عنایتی: کمک‌های ایران به قطر بشردوستانه است

به گزارش ایسنا، به نقل از الرأی، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در گفت‌وگو با روزنامه‌نگاران، گفت: کمک‌های ایران به قطر هیچ تاثیری بر آینده گفت‌وگو ایرانی ـ عربی نخواهد گذاشت و این موضع جمهوری اسلامی ایران تنها یک موضع بشردوستانه است و ایران به دنبال راست و ریس کردن امور و از بین بردن مشکلات است.

وی افزود: کمک‌های ایران تنها در این راستا است و نباید از آنها تفسیر دیگری کرد، بلکه باید از آنها استقبال کرد و جمهوری اسلامی ایران طرف هیچ یک از کشورهای عربی علیه یکدیگر نخواهد ایستاد و ما از همان ابتدای به وجود آمدن بحران میان کشورهای عربی موضع خود را اعلام کردیم و خواستار گفت‌وگو و تفاهم شدیم و امیدوارم تلاش تمام اطراف این بحران حل شود و روابط به حالت عادی خود بازگردد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به روابط خوب با قطر آیا امکان آن وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران به همراه کویت برای حل بحران میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس میانجی‌گری کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد رابطه‌ای خوب و مثبت با تمام کشورها است و اگر از آن خواسته شود که وارد این موضوع شود و در حل بحران نقش ایفا کند بدون شک با تلاش‌های حکیمانه و منطقی وارد کار خواهد شد. امروزه منطقه از بحران‌های زیادی رنج می‌برد و به بحران‌های بیش‌تر نیاز ندارد.

عنایتی در رابطه با همکاری‌های اقتصادی میان ایران و کویت و به خصوص سرمایه‌گذاری در منطقه شمالی خلیج فارس، گفت: جمهوری اسلامی ایران در این رابطه با کویت گفت‌وگو کرده است و شیخ ناصر صباح‌الاحمد، وزیر امور دیوان پادشاهی قبل از این با مقامات ایرانی گفت‌وگو کرده است و در رابطه با آن منطقه که به سرمایه‌گذاری اقتصادی و تامین مالی نیاز دارد، گفت‌وگو کرده‌اند و بخش غربی خلیج فارس نیازمند فعالیت و تلاش متوالی از تمام اطراف است تا به آن سطح که می‌خواهیم برسد و هم‌تراز با بخش شرقی شود؛ بخشی که از بنادر زیاد، کشتیرانی و سرمایه‌گذاری‌های دیگر برخوردار است.

وی افزود: تداوم همکاری‌های اقتصادی در منطقه غربی خلیج فارس به نفع ایران و کویت و تمام کشورهای منطقه خواهد بود و ایران و کویت و حتی با کمک و همکاری دیگر کشورها می‌توانند به دستاوردهای زیادی برسند و نیازهای اقتصادی منطقه را محقق سازند.

عنایتی در ادامه گفت: به کشور کویت پیشنهاد دادیم تا در توسعه پروژه‌های جزایر پنجگانه‌شان با آنها همکاری کنیم، همچنین در ساخت شهر حریر به آنان پیشنهاد همکاری دادیم و ما آماده همکاری مشترک با کویت در این زمینه هستیم.

از سویی دیگر، عبدالرحمن عوضی، رئیس انجمن دوستی ایران و کویت با اشاره به عمق روابط دو کشور، گفت: یکی از دلایل آشکار روابط ایران و کویت مشارکت گسترده کویتی‌ها در ضیافت شبانگاهی است که سفارت جمهوری اسلامی ایران در یکی از شب‌های ماه مبارک رمضان آن را برگزار می‌کند.

وی افزود: ایران و کویت روابط عمیقی باهم دارند و هر کسی که بخواهد در میان آنها اختلاف ایجاد کند نابود خواهد شد و امروزه شرایط منطقه اقتضا می‌کند که همه کشورها با یکدیگر همکاری کنند و در مقابل فتنه‌انگیزان بایستند و ما خواستار حل بحران میان کشورهای عربی هستیم و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نباید با یکدیگر اختلاف داشته باشند.

انتهای پیام


9199677
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است