استانی 22:45 - 29 دی 1399
فرماندار شهرستان دنا:
ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مشاغل خانگی در ۵ رسته شغلی می تواند کمک شایانی به توانمندسازی و اشتغال استان کمک کند.

آماده همکاری با جهاددانشگاهی در زمینه مشاغل خانگی هستیم

سید محمد قائم کاظمی روز دوشنبه ۲۹ دی ماه در نشست با فرماندار شهرستان دنا افزود: جهاد دانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۸۰ در استان راه اندازی شد و در این استان سابقه ای حدود ۱۹ ساله دارد.

وی اظهارکرد: جهاد دانشگاهی در استان بیشتر در حوزه انجام فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌های استان و برگزاری آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت برای فرآگیران آزاد جهت آماده سازی برای ورود به بازارکار گام برداشت سپس در همین راستا در حوزه آموزش‌های بلندمدت و علمی کاربردی گام برداشت.

رئیس جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سعی کردیم در راستای رفع خلأهای کشور و استان گام برداریم که در سه زمینه مختلف در استان طرح‌های شاخصی را تعریف کرده و در حال اجرا داریم.

کاظمی تصریح کرد: با توجه به قابلیت استان در زمینه گیاهان دارویی و نیاز کشور در زمینه تولید آفت کش‌های گیاهی و تولید آنتی بیوتیک‌های دامی، این دو طرح را در قالب یک طرح دانش بنیان با حمایت و همراهی دفتر مرکزی جهاددانشگاهی و دو پژوهشکده گیاهان دارویی و مرکز ذخائر ژنتیکی و زیستی جهاد دانشگاهی بعنوان واحدهای تحقیق و توسعه در شهرک صنعتی "چهاربیشه" گچساران در دست اجرا داریم که خروجی این طرح‌ها تولید محصولات آفت کش گیاهی برای تولید محصولات صیفی و سبزی ارگانیک است و همچنین تولید آنتی بیوتیک‌های دامی گیاه پایه که می تواند به تولید گوشت سبز( گوشت بدون مصرف محصولات شیمیایی) کمک کند.

وی ادامه داد: با وجود حجم زیادی تولید عسل، مرکز مرجعی برای آنالیز و تشخیص کیفی و بسته بندی بازار پسند در استان ما وجود ندارد که در این راستا مرکز آنالیز، تشخیص کیفی و بسته بندی عسل راه اندازی کرده ایم و در حال خدمات رسانی به مردم استان است.

رئیس جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در طول ۱۹ سال فعالیت جهاد دانشگاهی در استان، این نهاد یکی از مراکز علمی و دانشگاهی تأثیرگذار بر آموزش نیروی انسانی مستعد ورود به بازار کار و همچنین آموزش نیروهای شاغل در بخش دولتی برای افزایش بازدهی عملکرد افراد بوده است.

کاظمی اظهارکرد: جهاد دانشگاهی در سطح استان در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، اشتغال و فرهنگی فعالیت می کند، همچنین مرکز تخصصی دستباف‌های داری، مرکز تولید و بسته بندی عسل، مرکز تخصصی گیاهان دارویی و مرکز درمانی و مرکز تخصصی ژنتیک از جمله مراکز حوزه پژوهش این نهاد در استان هستند که یا راه اندازی شدند و یا در حال راه اندازی هستند.

وی تاکید کرد: خبرگزاری ایسنا وابسته به جهاد دانشگاهی که یکی از قسمت‌های زیرمجموعه حوزه فرهنگی این واحد است سالانه با انعکاس اخبار و انجام مصاحبه ها و تهیه گزارش های خبری توانسته سهمی مهمی در رشد استان داشته باشد.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی در استان با اغلب سازمان ها و دانشگاه‌ها تعامل سازنده دارد و این آمادگی را داریم که ضمن مشارکت در انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و کاربردی مرتبط با استان بتوانیم در توسعه استان موثر باشیم. همچنین از همکاری و تعامل با فرمانداری شهرستان دنا استقبال می کند.

همچنین عبدالحمید پناهی، فرماندار شهرستان دنا نیز در این نشست گفت: جهاددانشگاهی یک نهاد علمی با تولید علم جهت رفع مشکلات مردم با توجه به شرایط هر منطقه است که موسسه رویان، سلول‌های بنیادی این نهاد زبان زد همه است.

وی افزود: آموزش و توانمندسازی می تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال در استان و شهرستان دنا داشته باشد که جهاددانشگاهی می تواند در این زمینه موثر واقع شود.

پناهی اظهارکرد: ظرفیت روستایی در این شهرستان همچنان وجود دارد که در این راستا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی دارد که می توانیم با طرح مشاغل خانگی به توانمندسازی و اشتغال در شهرستان دنا کمک کرد.

فرماندار شهرستان دنا عنوان کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد فعال در زمینه گیاهان دارویی است که با توجه به داشتن حدود ۱۵ درصد گیاهان دارویی کشور در این شهرستان می تواند در این رابطه طرح‌ها و اقدامات تحقیقی و پژوهشی انجام دهد.

پناهی تصریح کرد: بعلت نبود صنایع تبدیلی در شهرستان دنا بخش زیادی از میوه های تولیدی شهرستان زیر درختان از بین می روند که جهاددانشگاهی می تواند در زمینه بسته بندی میوه های خشک ورود کند و طرحی ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در شهرستان دنا آماده همکاری و تعامل با جهاددانشگاهی هستیم و برای اجرای طرح مشاغل خانگی در این شهرستان مساعدت لازم را با این نهاد انقلابی خواهیم داشت.

انتهای پیام


10909811
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است