استانی 13:47 - 28 فروردین 1397
استاندار اردبیل مطرح کرد؛
اردبیل - استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم همگانی شدن مبارزه با موادمخدر گفت: دستیابی به توسعه پایدار و جامعه توانمند در گرو کاهش آمار اعتیاد است.

دستیابی به جامعه توانمند در گرو کاهش آمار اعتیاد است

به گزارش خبرنگار مهر٬ اکبر بهنام‌جو پیش از ظهر سه شنبه در همایش منطقه ای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در اردبیل افزود: بهره مندی از تمام نیروهای انسانی سالم و فعال برای توانمند ساختن جامعه و رسیدن به پویایی و رشد ضروری بوده واین یک اصل انکارناپذیر است.

وی گرایش به اعتیاد و موادمخدر را با این اصل در تضاد دانست و تصریح کرد: رسیدن با بالاترین توانمندی و توسعه بدون مبارزه و ریشه کردن اعتیاد و موادمخدر نمی تواند امکان پذیر باشد.

استاندار اردبیل در بحث موادمخدر وضعیت این استان را نیازمند بهبود دانست و تاکید کرد که یکی از راهکارهای موثر در بحث مبارزه با موادمخدر و اعتیاد در شرایط کنونی، همگانی و اجتماعی کردن این موضوع است تا به نتایج مناسب دست یافته شود.

وی در این خصوص اجرای هدفمند برنامه ها برای همگانی کردن و کاهش آمارهای مربوط به اعتیاد را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: برای این منظور باید سازمان‌های مردم نهاد نقش پررنگ تری داشته و در کنار دستگاه های اجرایی به صورت مستمر فعالیت هدفمند داشته باشند.

بهنام جو با اشاره به اهمیت نقش تشکل ها و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی دولتی هم باید همچون یک سازمان مردم نهاد در این زمینه فعال باشند، این یک امر ضروری است و براساس آن عملکرد دستگاه ها ارزیابی و رتبه بندی خواهد شد.

وی یکی دیگر از راهکارهای موثر در بحث مبارزه با اعتیاد و موادمخدر را توسعه اشتغال در جامعه برشمرد و یکی از اهداف طرح ایجاد ۲۰ هزار شغل در استان را کاهش اعتیاد و دستیابی به نتایج مطلوب در این حوزه عنوان کرد.


9748753
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است