استانی 19:06 - 09 اسفند 1393
استاندار بوشهر مطرح کرد
استاندار بوشهر گفت: اجرای راه‌آهن بوشهر در انتظار توافق بین‌المللی بین ایران و چین است و اگر قبل از سفر رئیس جمهور به بوشهر این توافق صورت می‌گرفت رئیس جمهور خبر اجرای آن را در بوشهر اعلام می‌کرد.

اجرای راه‌آهن بوشهر، در انتظار توافق بین‌المللی ایران و چین

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصطفی سالاری عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار داشت:  کتابچه‌هایی ویژه بودجه دستگاه‌های اجرایی استان تهیه خواهد شد و بر اساس این بودجه دستگاه‌های اجرایی وضعیت مالی و بودجه‌ای خود را مشخص کرده و برای خود پروژه تعریف کنند.

استاندار بوشهر گفت: امسال یک هزار و 16 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی و نقدینگی وارد دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر شد که 3 برابر سال گذشته است.

سالاری در مورد پروژه راه‌آهن بوشهر که برخی عنوان کردند چرا رئیس جمهور این پروژه را در سفر به استان بوشهر مطرح نکرد، گفت: دولت قبل در مورد این پروژه تصمیم گرفته بود و همانطور که رئیس جمهور در نشست خبری خود اعلام کرد راه آهن اصفهان به شیراز زمانی معنا پیدا می‌کند که به راه‌آهن بوشهر متصل شود و این اهمیت این پروژه را نشان می‌دهد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه پروژ راه‌آهن بوشهر از اولویت‌های دولت است، خاطرنشان کرد:  اجرای این پروژه در انتظار توافق بین‌المللی بین ایران و چین است و اگر قبل از سفر رئیس جمهور به بوشهر این توافق صورت می‌گرفت رئیس جمهور خبر اجرای آن را در بوشهر اعلام می‌کرد قرارداد تجاری این پروژه آماده شده اما ما منظتر توافق بین‌المللی بین ایران و چین هستیم که این طرح عملیاتی شود.

سالاری گفت: بر اساس مصوبات سفر رئیس جمهور در سفر به بوشهر و اعتبارات در تعهد وزارت نفت، یک هزار و 190 میلیارد تومان اعتبار در سال‌های 95 و 96 به دستگاه‌های اجرایی اختصاص می‌یابد و باید آمادگی خود را برای اجرای به موقع پروژه داشته باشند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی از فروردین ماه سال آینده فرایند اجرایی پروژه‌های مصوب سفر خود را آغاز کنند، گفت: برای اجرای زمین چمن مصنوعی در روستاهای استان دقت بیشتری داشته باشند چرا که برخی پروژه‌ها از نظر زیرسازی و تحکیم بستر مشکلاتی داشته است.

وی با بیان اینکه اولویت سال آینده ما اجرای پروژه‌های آب و برق است، تصریح کرد: برای ساخت مساجد در روستاها و محلات مختلف، باید نرم جمعیتی روستاها مشخص شده و بر اساس جمعیت و نیاز، مساجد ساخته شود.

سالاری بیان کرد: از حدود 1200 میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، 800 میلیارد تومان به راه‌های استان اختصاص یافته لذا باید نسبت به انتخاب مشاور و طراحی پروژه با هدف تسریع در اجرای پروژه‌ها اقدام شود.


5944163
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است