استانی 13:17 - 18 خرداد 1399
صادقی نیارکی عنوان کرد:
ایسنا/مرکزی معاون صنایع وزیر صمت گفت: ۹۷ درصد داروی مورد نیاز در کشور تولید می شود و ۷۰ درصد مواد اولیه این تولیدات توسط سندیکا و با ارزبری ۱۴۰ میلیون دلاری تامین می شود. برای ۳۰ درصد باقی تولیدات ۷۰۰ میلیون دلار ارز استفاده می شود که می توان با اتکا به تولید داخل این ارزبری را کاهش داد.

اتکا به تولید داخل راهکار کاهش ارزبری محصولات دارویی

محمد صادقی نیارکی ۱۸ خرداد در آیین افتتاح فاز نخست اولین شهرک مواد موثر دارویی در خاورمیانه که در شهرک شهید بابایی بازنه شهرستان شازند انجام شد، با اشاره به ضریب تاب آوری مردم که کشور را از کرونا نجات داد و با بیان اینکه بسیاری از کشورها در این شرایط رفوزه شدند، اظهار کرد: در روزهای اخیر شرایط کشور نشان داد که با صبر و تحمل و خوداتکایی می توان از گردنه ها عبور کرد.

وی با اشاره به سیاست وزارت صمت مبنی بر کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات ظرف سه سال تا پایان سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: کشور در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ بدون پول نفت اداره شد، این شرایط باعث شد که منویات مقام معظم رهبری در خصوص فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی محقق شود. امروز وقت شکوفایی است و باید تهدیدات را به فرصت بدل کرد و می توانیم با سیاست گذاری به سمت تولید ملی و ثروت بین نسلی توسعه اقتصادی را رقم بزنیم.

صادقی نیارکی با اشاره به هدفگذاری های وزارت سمت در سال جهش تولید، گفت: امسال رونق تولید مدنظر است و علاوه بر آن اتمام پروژه های نیمه تمام هدفگذاری شده است به طوری هر هفته یک پروژه در سطح کشور افتتاح می شود که ارزش این پروژه ها ۱۷۰ هزار میلیارد تومان است.

وی توسعه صادرات و مدیریت واردات و کاهش ارزبری در کشور را از دیگر سیاست ها و اهداف وزارت صمت دانست و گفت: سال ها در کشور شاهد تورم دو رقمی بودیم و در بازه زمانی ۱۰ ساله نیز نرخ ارز ثابت نگه داشته شد که در واقع یارانه ای برای واردات بود، اما امروز باید مدیریت واردات صورت گیرد و کاهش ارزبری در کشور با جدیت دنبال شود.

معاون صنایع وزیر صمت بیان کرد: امروز بنزن هفت دهم دلاری با افتتاح این پروژه به کالای شش دلاری تبدیل می شود. سال گذشته میزان صادرات پتروشیمی به ۹ میلیارد دلار رسید و اگر چهار تا پنج پروژه بزرگ ملی در حوزه پتروشیمی در کشور وجود داشته باشد طی یک برنامه کوتاه مدت پنج ساله می توان این میزان صادرات را به ۴۰ میلیارد دلار رساند.

وی با اشاره به اینکه مواد نفتی و محصولات پتروشیمی کشور با کشتی به هند و چین ارسال می شود و کالای تولید شده از این مواد با چندین برابر قیمت به کشور باز می گردد، افزود: می توان با اتکا به توانمندی های تولید داخل به عنوان راهبرد، کشور را از فروش مواد نفتی و خام فروشی دور کرد.

انتهای پیام


10564007
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است