اقتصادی 01:26 - 28 آبان 1398
بررسی‌ صورت‌های مالی بیمه رازی نشان از آن دارد که این بیمه در سال‌های ۱۳۹۷ و شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸ شرایط مالی مناسبی ندارد و بدهی این شرکت به بیمه‌گذاران و نمایندگان با رشد ۵۳ درصدی مواجه شده است. این در حالی است که این شرکت قصد دارد برخی از وسائل نقلیه و ساختمان‌های خود را به فروش برساند.

حال ناخوش بیمه رازی با فروش املاک درمان می‌شود؟

به گزارش ایسنا، بررسی‌ صورت‌های مالی بیمه رازی در نیمه نخست امسال نشان از آن دارد که این شرکت بیمه‌ای شرایط مناسبی در رابطه با میزان مطالبات و بدهی‌های خود به دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها ندارد و از سوی دیگر با توجه به اطلاعات ارائه شده در سالنامه آماری صنعت بیمه که از سوی بیمه مرکزی منتشر شده است، این شرکت در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ وضعیت بدتری را تجربه می‌کند و  جایگاهش در صنعت بیمه ایران افت کرده است.

بررسی‌های دقیق‌تر گواه آن است که این شرکت تا پایان شهریورماه سال جاری از بیمه‌گذاران و نمایندگان ۱۰۴۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مطالبه دارد که نسبت به پایان سال گذشته با رشد ۲۹ درصدی مواجه شده است.

همچنین شرکت بیمه رازی در تاریخ یاد شده از بیمه‌گران و بیمه‌گران اتکایی ۱۶ میلیارد و ۱۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان طلب دارد که در این بخش میزان مطالبات این شرکت نسبت به پایان سال گذشته با افت ۱۰ درصدی همراه بوده است.

در حالی که شرکت بیمه رازی در زمینه‌ مطالبات بلندمدت در پایان شش ماه نخست امسال نسبت به پایان سال گذشته تغییری احساس نکرده است، میزان سرمایه‌گذاری بلندمدت خود را به ۲۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسانده که گواه رشد یک درصدی نسبت به پایان سال گذشته دارد.

اما در سوی دیگر محاسبات اقتصادی این شرکت، میزان بدهی به بیمه‌گذاران و نمایندگان از سوی این شرکت با رشد ۵۳ درصدی در پایان شهریورماه امسال نسبت به پایان سال گذشته رقم بدهی این شرکت در بخش یاد شده را به ۳۵۷ میلیارد و ۹۸۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسانده است. همچنین بدهی این شرکت به بیمه‌گران و بیمه‌گران اتکایی در حدود ۱۰۴ میلیارد و ۲۴۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قید شده است.

با توجه به صورت‌های مالی اعلامی در پایان شهریورماه سال جاری نسبت به پایان سال گذشته، تسهیلات مالی دریافتی این شرکت تغییری نداشته و میزان این تسهیلات ۵۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

در صورت‌ مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۹۸ میزان زیان انباشته این شرکت ۵۰ میلیارد و ۴۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده که نسبت به پایان سال گذشته کاهش یافته است.

نگاه اجمالی به صورت‌های مالی این شرکت نشان از آن دارد که روند سودآوری این شرکت در سال ۱۳۹۷ – ۱۳۹۶ بسیار نامناسب بوده و در کنار آن روند بازدهی سرمایه‌گذاری نیز کاهشی بوده است. حال با این شرایط اطلاعیه‌های اعلامی از سوی این شرکت نشان از آن دارد که این شرکت قصد دارد ساختمان‌ها و برخی وسائل نقلیه خود را به فروش برساند.

از میان وسائل نقلیه اعلامی در مزایده این شرکت می‌توان به دو خودرو صفر کیلومتر وارداتی مدل ۲۰۱۹ اشاره کرد و در کنار آن این شرکت قصد دارد زمین‌هایی در فشم و ساری و آپارتمان‌هایی در تهران، اردبیل و چالوس را به فروش برساند.

انتهای پیام


10296637
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با نوسازی و بازسازی یک فروند هواپیمایی بویینگ ۷۳۷ به دست متخصصان ایرانی روزانه یک هزار و ۲۰۰ صندلی به چرخه هوایی کشور اضافه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر نیرو گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک خانگی طی دو سال گذشته به کنتور‌های هوشمند متصل شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل سازمان سرمایه گذاری خارجی گفت: ۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیارد دلار در سال گذشته سرمایه گذاری مصوب و خارجی داشته ایم که طی سال‌های گذشته با پایش‌های صورت گرفته این میزان افزایش یافته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: ایجاد فضای کسب‌وکار برای سازندگان بخش خصوصی و مردم در بخش مسکن برای تحقق شعار امسال بسیار حائز اهمیت است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بندر شهید رجایی گفت: با توجه به سرویس و تعمیرات تمامی شناور‌ها امسال از ابتدای اجرای طرح نوروزی هیچ شناوری از سرویس خارج نشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مقدار صادرات آبزیان و محصولات شیلاتی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود پنج میلیون و ۱۸۶ هزار تن بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در محور کرج _ چالوس و محور هراز نیمه سنگین گزارش شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است