بین‌الملل 14:15 - 07 آذر 1394
درخواست رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه از رئیس‌جمهور
رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه در واکنش به اقدامات اخیر ترکیه از «ولادیمیر پوتین» خواست تا با استفاده از یک بمب هسته‌ای، ترکیه را با خاک یکسان کند.

ژیرینوفکسی: پوتین باید با یک بمب هسته‌ای، ترکیه را با خاک یکسان کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر ژیرینوسکی» رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه در واکنش به اقدام ترکیه در سرنگونی جنگنده «سوخو24» روسی بر فراز سوریه، از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه خواست تا با استفاده از یک بمب هسته‌ای، کشور ترکیه را نبود کند.

ژیرینوفکسی که با رادیو «صدای روسیه» گفت‌وگو می‌کرد، تصمیم آنکارا برای هدف قرار دادن و سرنگونی جنگنده روسی را حتی اگر به حریم این کشور وارد شده باشد، «اقدامی احمقانه» توصیف کرد و تأکید کرد: «ترکیه دشمن شماره یک روسیه است».

وی افزود: «این اتفاقی که برای جنگنده روسی افتاد را باید به عنوان حمله نظامی علیه روسیه در نظر گرفت. چرا که این هواپیما متعلق به روسیه بود و خلبانی که قربانی شد نیز خلبان روسی بود و به طور حتم این اقدام ترکیه شدیدترین عواقب را برای این کشور به دنبال خواهد داشت....یک حمله هسته‌ای می‌تواند استانبول را به راحتی نابود کند. تنها یک بمب هسته‌ای در «تنگه بسفر» به سادگی هر چه تمام این شهر را با خاک یکسان خواهد کرد. با این کار سیل بزرگی ایجاد خواهد شد و این شهر به دهها متر پایین تر از سطح آب خواهد رفت.»

رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه همچنین گفت: «ما باید تمام ارتباطات اقتصادی خود را با ترکیه قطع کنیم. ترکیه را بدون انرژی رها کنیم؛ بدون گاز، بدون نیروگاه هسته‌ای و بدون حتی یک توریست! تنها با همین اقدام می‌توان تمام آن ترک‌هایی که مجبور به یاد گرفتن زبان روسی شدند تا به توریست‌های روس خدمت کنند، به خیابان‌های آنکارا و استانبول خواهند آمد و دولت مذموم و نفرت‌انگیز ترکیه را سرنگون خواهند کرد. به این ترتیب حتی به اقدام مستقیم ما نیز نیازی نخواهد بود.»

وی ادامه داد:‌ «کردها نیز به طور حتم استقلال خود را به دست خواهند آورد و این به معنای پایان ترکیه خواهد بود. حتی یونانی‌ها هم به دنبال انتقام از ترکیه هستند. آنها می‌خواهند ترک‌ها را از قبرس بیرون بیاندازند. صدهزار نفر نیروی نظامی در قبرس مستقر شده و آنها شمال این کشور را به صورت کاملا غیرقانونی تصرف کرده‌اند. بلغارها و صرب‌ها نیز منتظر انتقام از ترکیه هستند! آنها از ترک‌ها متنفرند! حتی ارمنی‌ها هم! آنها می‌تواند نظم جدیدی در این کشور برقرار کنند. اگر به آنها اجازه دهیم از مرز ارمنستان-ترکیه عبور کنند و تسلیحات مدرن در اختیار آنها قرار دهیم، هیچ نیازی به مداخله مستقیم در این کشور نداریم. ارمنی‌ها به استانبول خواهند رفت و با همراهی شبه‌نظامیان کرد، دولت ترکیه را سرنگون خواهند کرد.»

ژیرینوفسکی در ادامه تأکید کرد: «به همین دلیل است که کار ترکیه تمام شده است. تنها کاری که لازم است ما انجام دهیم این است که در نابودی ترکیه مداخله نکنیم، ترکیه را به راحتی ارمنی‌ها، کردها، یونانی‌ها و صرب‌ها نابود خواهند کرد. به همین دلیل است که می‌گویم اردوغان آخرین حرکت خود را در این بازی انجام داد. او روی آمریکا و ناتو شرط بسته بود تا از ترکیه حمایت کنند در صورتی که هیچ کس قرار نیست از وی و دولتش حمایت کند. هیچ کس‌ نمی‌خواهد شاهد یک قتل عام جهانی و کشتار صدها میلیون نفر فقط به خاطر ترک‌های احمق باشد.»

رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه همچنین گفت: امروز، آنها می‌گویند که نمی‌دانستند این هواپیمای چه کشوری است. فکر کرده‌اند ما نادانیم! انگار ما همینطور نشسته‌ایم اینجا و بگویم که « وای خدای من، چقدر خوب. ترک‌ها نمی‌دانستند. پس بیایید آنها را ببخشیم.»... ماجرا این است. این آخرین اقدام اردوغان در ترکیه بود. او دیگر در سال 2016، قرار نیست رئیس‌جمهور ترکیه باشد. و به زودی ارتش ترکیه قدرت را به دست خواهد گرفت.

بنا بر این گزارش،‌ روسیه از روز 30 سپتامبر حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه را آغاز کرده است. این عملیات به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه انجام می‌شود.

روز سه‌شنبه گذشته دو فروند اف-16 ترکیه به جنگنده سوخو 24 روسیه در مرز سوریه حمله کرده و آن را بر فراز خاک سوریه هدف قرار دادند. یکی از دو خلبان این جنگنده کشته شد و خلبان دیگر روز چهارشنبه پس از 12 ساعت عملیات نجات و امداد، نجات داده و به پایگاه حمیمیم در لاذقیه منتقل شد. وی اعلام کرده که این جنگنده روسی به هیچ عنوان وارد حریم هوایی ترکیه نشده و آنکارا نیز پیش از انجام این حمله هیچ هشداری به سرنشینان این جنگنده سوخو24 نداده است.

ترکیه مدعی است که این جنگنده روسی حریم هوایی این کشور را نقض کرده و این اقدام تنها دفاع از امنیت ملی ترکیه بوده است.  مسکو از این اقدام آنکارا به شدت خشمگین است و اعلام کرده که از این پس تمام جنگنده‌های روسی در سوریه با پوشش کامل هوایی به انجام عملیات علیه مواضع تروریست‌ها خواهند پرداخت.

یک روز پس از این جریان، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با استقرار سامانه پدافند هوایی اس-400 در پایگاه حمیمیم سوریه موافقت کرد و دو روز پس از این اقدام ترکیه، این سامانه در سوریه مستقر شد. علاوه براین منابع نظامی از استقرار یک فروند ناوشکن مجهز به موشک‌های کروز هدایت شونده و سامانه اس-300 در سواحل لاذقیه خبر دادند.

انتهای پیام/م

 

http://fna.ir/CXVJGY

7439493
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است