سیاسی 20:58 - 03 اردیبهشت 1396
رییس جمهور با بیان اینکه امروز برای حرکتی دوباره در ساختن ایران آماده ایم، همگان را به مشارکت گسترده و خلق حماسه ای بزرگ در انتخابات فرا خواند و تاکید کرد: دوباره باید مسیر آزادی در جامعه، فضای غیر امنیتی در دانشگاه، ثبات در بازار و تعامل سازنده با جهان را انتخاب کنیم.

President.ir

 
به گزارش پارسینه، رئیس جمهور شامگاه یکشنبه در جمع مردم استان قزوین که در سالن شهید بابایی قزوین برگزار شد ، دستاوردهای دولت یازدهم را در سایه حضور و حمایت مردم و هدایت مقام معظم رهبری دانست و گفت: شایسته ملت نیست که به شرایط حصر اقتصادی ایران توسط بدخواهان برگردد و امروز روز تصمیم بزرگ و تعیین سرنوشت دهه های آینده کشور و ملت است.رییس‌ جمهور اظهار داشت: می‌خواهیم به عنوان کشوری عزتمند و قدرتمند، اقتدار خودمان را در فضای سیاسی، اقتصادی جهان بازپس بگیریم.



روحانی خاطر نشان کرد: امروز موضوع مهم این نیست که فردی به عنوان رییس جمهور برگزیده می‌شود، بلکه بحث بر سر این است که آیا از امروز به بعد، می‌خواهیم مسیر آزادی بیان را ادامه دهیم یا نه و آیا از امروز به بعد باید باز هم فضای امنیتی به دانشگاه‌ها برگردد یا نه؟ و بحث بر سر این است که آیا امروز فضای جامعه ما باید بازتر شود یا فضای جامعه به گذشته برگشته و بسته گردد.



رییس‌ جمهور  خاطر نشان کرد: اساس بحث بر سر این است که آیا می‌خواهیم دومرتبه تقابل با جهان آغاز شده و سایه شوم جنگ به کشور برگردد؟ یا می‌خواهیم فضای تعامل عزت‌مند یا سازنده را با جهان ادامه دهیم؟



روحانی افزود: بحث این است که آیا می‌خواهیم در فضای سیاسی و اقتصادی و بازار، آرامش و ثبات حاکم باشد یا هر روز و ساعت نگران روز و ساعت بعد باشیم؟



رییس‌ جمهور با بیان اینکه ظاهراً بعضی‌ها، شرایط و فضای ۴ سال پیش را فراموش کرده‌اند، گفت: در سال ۹۲، حدود ۶ میلیون تن گندم برای تأمین نان مردم وارد کشور می شد، در حالی که در سال ۹۵،  سه میلیون تن گندم آماده صادرات داشتیم.



روحانی اظهار داشت: می‌خواهیم فضای جامعه به گونه‌ای باشد که بازار نفتی را که از دست داده بودیم و آن را کشورهایی مانند عربستان تصاحب کرده‌ بودند باز پس بگیریم و از همین‌رو، امروز ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت در روز تولید می‌کنیم و بعد از توافق هسته‌ای بیش از یک میلیون بشکه به تولید نفت، اضافه گردید.
 
President.ir

 
ناگفته های روحانی به زودی در دسترس مردم!
 
همچنین رئیس جمهور در حاشیه مراسم افتتاح شش طرح صنعتی در استان قزوین افزود: آنچه برای ما مهم است باید از فضای مناسبی که بعد از توافق هسته ای ایجاده شده نهایت بهره را ببریم.



وی افزود: عده ای در این فضا نه تنها به مردم و جامعه امید نمی دهند بلکه به شکلی به دنبال دلسرد کردن آحاد مردم هستند و من در روزهای آینده برخی از حقایق را که تا حالا به مردم نگفته ام را با آنها در میان خواهم گذاشت.


رئیس جمهوری اضافه کرد: برخی به جای کمک به پیشرفت ملت ایران، هر روز سنگ اندازی کردند، اما ملت با قدرت و مقاومت در برابر ناراستی ها ایستادگی کرده و با بی اعتنایی به سازهای ناهماهنگ و بوق های ناصحیح، کار خود را به درستی پیش بردند.


وی در ادامه به فعالیت ها و خدمات دولت به مردم اشاره کرد و گفت: در همین قزوین در دهه فجر و هفته دولت طرح های مختلفی به بهره برداری رسید و امروز یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شد و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار شدند.


روحانی گفت: اگر یک نفر در کشور مشغول به کار شود و برای او اشتغال مناسب ایجاد شود ما همه باید خوشحال باشیم.رئیس جمهوری گفت: امروز کشور ما در مسیر حرکت و پیشرفت قرار دارد و واحدهای تولیدی که روزها و ماه های قبل مشغول به کار شدند به معنای امیدبخشی در کشور ما است.


در دنیا فقط پنج کشور توان ایجاد بیشتر از ۶۰۰ هزار شغل در سال را دارند!


رئیس جمهوری اشتغال زایی را کاری پیچیده و سخت دانست و گفت: فقط پنج کشور در دنیا هستند که بالای ۶۰۰ هزار شغل می توانند ایجاد کنند بنابراین شغل ایجاد کردن کار بسیار سختی است که نیاز به سرمایه گذاری های داخلی و خارجی دارد.


روحانی گفت: ما در سال ۹۵، ۶۳۰ هزار شغل ایجاد کردیم که رقمی قابل ملاحظه ای بود که البته کافی نیست و نیاز به تحرک بیشتر داریم و باید خود را برای ایجاد شغل بیشتر آماده و لوازم آنرا فراهم کنیم.


وی اظهارکرد: باید همه مردم، دستگاه های اجرایی و مجلس ما که به شکر خدا امروز در مجلس دهم هماهنگ تر از گذشته کار می کنیم باید دست به دست هم دهیم و در مسیر پیشرفت و تولید و اشتغال حرکت کنیم.


رئیس جمهوری گفت: برای ما حضور ملت به منظور اعلام اراده و مطالبات خود مهم است، لذا باید هم با زبان، هم در عمل و رای خود مطالبات خویش را اعلام کنند.


حجت الاسلام روحانی از انتخابات به عنوان افتخاری برای میهن اسلامی یاد کرد و گفت: انتخابات یعنی فضایی که مردم نظرشان و راهشان را برمی گزینند و انتخاب می کنند.


رئیس جمهوری گفت: امروز آنچه داریم در سایه انتخاب مردم در سال ۹۲ است و اگر این مسیر انتخاب نشده بود و مردم شیوه تعامل سازنده با دنیا را برنمی گزیدند، شرایط دیگری داشتیم و به یقین صادرات، صنعت نفت، بخش های صنعت و کشاورزی ما وضع فلاکت باری را تجربه می کرد.


وی با بیان اینکه انتخابات برای تعیین سرنوشت ما بسیار مهم است، افزود: وظیفه ما این روزها این است که همه مردم را به رفتن پای صندوق های رای تشویق کنیم و امیدواریم به پشتیبانی مردم بتوانیم حماسه ای بزرگ تر از سال ۹۲ را بیافرینیم.


9037463
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است