گوناگون 07:32 - 15 مهر 1394
یک فعال صنفی تاکید کرد
مدیرعامل شرکت پارس‌نگر از مسئولان سازمان‌های دولتی خواست بر فرایند خرید کالاها و ماشین‌های اداری مورد نیاز خود نظارت بیشتری داشته تا مسئولان خرید به صورت شفاف عمل کرده و با فعالان واقعی این صنف ارتباط برقرار کنند.

شفافیت، ضرورت بازار ماشین‌های اداری

حامد کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ایسنا گفت: سازمان‌ها و اداره‌های دولتی باید با نظارت بیشتر بر مناقصات، صلاحیت شرکت‌ها را بر اساس اسناد حقیقی بسنجد و پروژه تامین دستگاه‌های اداری مانند فتوکپی و پرینتر را به نهادها و شرکت‌های معتبر بسپارند که کالاهای با کیفیت را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند.

وی افزود: در این صورت افرادی موفق به فعالیت در این حوزه می‌شوند که کارنامه مشخصی دارند و از زحمت‌کشان واقعی عرضه توزیع دستگاه‌های اداری هستند.

خریداران دقت کنند

وی ضمن تاکید بر لزوم نظارت دقیق‌تر در میان فعالان صنف تهیه و فروش دستگاه‌های اداری بیان کرد: فعالان این صنف با توجه به وجود برخی محصولات غیراصل در بازار ایران نباید تنها به سود خود فکر کنند و با فروش اجناس بی‌کیفیت به رابطه فروشندگان و خریداران لطمه بزنند.

مدیرعامل شرکت پارس‌نگر ادامه داد: با توجه به تفاوت قیمت محصولات اصلی و غیراصلی گاهی مشتریان ترغیب به خرید نوع دوم می‌شوند در حالی که کیفیت پایین آنها برای مشتریان ضرر به بار می‌آورد اما در مقابل، فروشندگان از فروش جنس غیراصل سود بیشتری به دست می‌آورند و این امر برخی از آنها را ترغیب به انجام چنین کاری می‌کند.

این فعال صنف ماشین‌های اداری گفت: خریداران این محصولات باید مراقب اصل بودن کالایی که خریداری می‌کنند باشند چرا که بسیاری از محصولات موجود در بازار ایران غیراصل هستند.

کاکاوند توجه به بارکدخوان، بررسی شماره سریال اجناس و دقت به متفاوت بودن رقم مربوط به هر کالا و قطعه و دقت به نوع بسته‌بندی و برچسب محصولات را از جمله راه‌های تشخیص کالاهای اصل از غیراصل دانست و افزود: بارکدهای اصل قابل رهگیری از طریق اینترنت یا سایت عرضه کننده کالا هستند اما در مورد کالاهای غیراصل چون بارکدها کپی شده‌اند، این امر میسر نخواهد بود و بعضا به صورت مخدوش به نظر می‌رسند.

رکود در بازار

مدیرعامل شرکت پارس‌نگر با اشاره به تورم موجود در بازار و رکود فعالیت‌های اقتصادی، گفت: در حال حاضر پروژه‌های اقتصادی پیشرفت کندی را طی می‌کنند و سازمان‌های موجود دولتی و خصوصی نیز به دلیل کمبود بودجه، تجهیز واحدهای خود به دستگاه‌های اداری و به روزرسانی قطعات دستگاه‌های جدید را به تعویق انداخته‌اند که این شرایط رکود را بر این بازار حاکم کرده است.

وی بیان کرد: شرکت پارس‌نگر که در زمینه تهیه، توزیع، سرویس و نگهداری ماشین‌های اداری و لوازم و قطعات وابسته فعالیت می‌کند، حاضر نشده است برای سود بیشتر به سمت خرید و فروش کالاهای غیراصل برود.

کاکاوند گفت: این شرکت محصولات خود را اعم از دستگاه‌های فتوکپی، پرینتر، چاپ، اسکنر و چندکاره را از طریق شرکت‌های معتبر واردکننده تهیه می‌کند.

انتهای پیام


7170745
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است