استانی 02:29 - 21 تیر 1398

ترویج معارف اهل بیت به ویژه امام رضا (ع) وظیفه‌ای مهم و سنگین است

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه کرباسی شامگاه پنج شنبه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی (سمش اشراق) در محل سالن اجتماعات دارالقرآن کریم شهر زنجان، با بیان اینکه ۲۹۴ اثر از سراسر کشور در ۳ بخش داستان بلند، کوتاه و بسیار کوتاه به دبیرخانه ارسال شده بود، افزود: پس از ارزیابی‌ها ۲۷ نفر منتخب شناخته شدند.

وی ادامه داد: هم‌زمان با دهه کرامت، دومین جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی در گروه‌های سنی زیر ۱۵ سال، ۱۵ تا ۲۹ سال و بالای ۲۹ سال برگزار شد.

کرباسی افزود: سبک زندگی و سیره زندگی امام رضا (ع)، تعالیم و آموزه‌های رضوی با رویکرد کار، تلاش، رونق تولید و خدمات‌رسانی، آثار هجرت امام رضا (ع) به ایران، خاندان، اصحاب و یاران امام رضا (ع)، فرهنگ زیارت، امام رضا (ع)، خانواده، کودکان و نوجوانان از محورهای این جشنواره بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ترویج معارف اهل بیت به ویژه امام رضا (ع) وظیفه‌ای مهم و سنگین است و برای تحقق این مهم باید همه دستگاه های فرهنگی فعال باشند.

کرباسی با بیان اینکه چاپ آثار سال گذشته در قالب کتاب، نقطه شروع حرکتی است که در نهایت به ترجمه به زبان‌های دیگر و نشر در کشورهای هم‌جوار منتج خواهد شد، گفت: برگزیدگان جشنواره عکس عفاف و حجاب شهرستان طارم و برگزیدگان آزمون‌های سراسری قرآن و عترت پارسال، تجلیل خواهند شد.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب منتخب آثار نخستین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی، گفت: کتاب منتخب آثار برگزیدگان نخستین جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی، گنجینه ادبیات ترکی است.

گفتنی است: در گروه سنی زیر ۱۵ سال در بخش داستان کوتاه «آیدین خداکرمی» و «آیسان حسنلو» از خدابنده به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند. همچنین در بخش داستان بلند و رمان، «مهدی منصوری» از زنجان و «حمیدرضا محمدی‌گوندره» از خدابنده به صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند. در بخش داستانک نیز «مریم بهرامی» از زنجان حائز رتبه اول شده است.

در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال، در بخش داستان کوتاه «سیده فاطمه موسوی» از زنجان رتبه اول را کسب کرد. در بخش داستان بلند «شیوا محمدی» و «فاطمه کتابی» از زنجان به صورت مشترک رتبه دوم را از آن خود کردند و در بخش داستانک نیز «سما صفری» و «داریوش حیدری» از زنجان به صورت مشترک رتبه سوم را به دست آوردند.

همچنین در گروه سنی بالای ۲۹ سال، در بخش داستان کوتاه «میثم شیرمحمدی» و «مهدی ریاحی» از زنجان به صورت مشترک رتبه اول را کسب کردند. در بخش داستان بلند و رمان «خدیجه علی‌بیگی‌بالانجی» از تهران حائز مقام اول شد و در بخش داستانک «محمود رفیعی» از زنجان رتبه اول را به دست آورد.


10174563
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است