گوناگون 00:21 - 18 آذر 1395
معاون وزیر بهداشت:
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، گفت: طرح های تحقیقاتی در حوزه علوم اعصاب مورد حمایت قرار می گیرد تا شاهد رشد علمی در این زمینه باشیم.

تحقیقات علمی در حوزه علوم اعصاب مورد حمایت قرار می گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر رضا ملک زاده در پنجمین کنگره علوم اعصاب پایه بالینی با اشاره به اینکه مقالات خوب در این زمینه کم است، از همه محققان به خصوص محققان جوان و مراکز تحقیقاتی دعوت کرد تا حضور گسترده تری در این زمینه داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از مراکز تحقیقاتی در دانشگاه های کشورهستند اما فعالیت آنها در این حوزه کم است، ابراز امیدواری کرد که محققان ایرانی بتوانند نقس موثرتری در تولیدات این علم داشته باشند.

ملک زاده به فعالیت مرکز ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: در این مرکز هم گروه نورساینس مشغول فعالیت هستند و تصمیم گرفته شده تا بودجه این گروه را در سال آینده ۲ برابر افزایش دهیم و تا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار محققان این گروه قرار می گیرد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: هنوز تولیدات علمی ما در حوزه نوروساینس کمتر از ۱۳ درصد است که این موضوع نشان می دهد که در این حوزه باید خیلی بیشتر کار شود.

وی به پیشرفت های علمی درحوزه سلول های درمانی اشاره کرد وگفت: درسال های اخیر شاهد پیشرفت های خوبی در این زمینه بودیم.

ملک زاده ادامه داد که درمان نابینایی از جمله موفقیت های این حوزه است و همچنین با وجود پیشرفت های فراوان در این حوزه امید جدی برای معالجه بسیاری از بیماری های اعصاب به وجود آمده است.

وی گفت که این همایش نقش موثری در این زمینه دارد و فرصتی مناسب برای تبادل نظرات علمی و آشنایی بیشتر محققان است.

معاون وزیر بهداشت افزود: با پیرشدن جمعیت و افزایش شیوع آلزایمر این علم می تواند کمک موثری برای ارائه روش های درمانی و معالجه آنان باشد.

وی نوروساینس را یکی از مهمترین رشته های علوم پزشکی اعلام کرد و گفت: نزدیک به ۳۰ درصد خروجی علمی در حوزه پزشکی در جهان از این رشته است که در حال حاضر در کشور حدود ۱۳ درصد است.


8471346
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است