اجتماعی 17:01 - 06 اسفند 1396
مسئول اداره ظرفیت های جهانی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ:
مسئول ارشد بخش بهداشت و درمان در شرایط اضطراری و مسئول اداره ظرفیت‌های جهانی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ به منظور امضای سند روش‌های عملیاتی استاندارد (SOP)جهت حضور تیم‌های پاسخ‌ اضطراری هلال احمر در بین تیم‌های بین المللی با معاون بهداشت، درمان و توانبخشی دیدار کردند.

جمعیت ایران جنبه‌های فنی لازم برای حضور در پاسخگویی بشردوستانه را دارد

به گزارش ایسنا، دکتر حسن صفاریه معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در این نشست اظهار کرد: چندین سال زحمت و فعالیت منجر شد تا جمعیت ملی ایران به توان پاسخگویی در عرصه ملی و بین المللی دست یابد که این اتفاق برای ما و همه انسان هایی که قرار است از این خدمات بهره مند شوند جای خوشحالی دارد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی در ادامه ضمن ارایه توضیحاتی از فعالیت های این معاونت، گفت: جمعیت ملی ایران حدود 95 سال قدمت دارد که از ابتدای فعالیت خود، در زمینه ارایه خدمات بهداشتی و درمانی شاخص بوده به طوریکه مسئولیت تمامی بیمارستان های کشور را نیز به عهده داشته است.

صفاریه با تاکید بر اینکه در زمینه درمان اضطراری توانسته‌ایم پوشش کافی و کاملی را در حد مقدور برای کل کشور فراهم کنیم، عنوان کرد: این توان همچنان حفظ شده است؛ به طوریکه امروز جمعیت هلال احمر در عرصه درمان داخل کشور 42 مرکز درمانی و 2 بیمارستان بزرگ دارد و همچنین در عرصه خارج از کشور نیز مراکز درمانی از جمله پلی کلینیک‌های تخصصی و بیمارستان‌های جمعیت در 14 کشور دنیا فعال هستند.

وی با اشاره به ارایه سالیانه 2 میلیون خدمت توسط 36 داروخانه جمعیت هلال احمر در سطح کشور، افزود: جمعیت هلال احمر در حوزه توانبخشی با سابقه 55 ساله نقشی بسیار مهم را ایفا می‌کند که با 126 مرکز توانبخشی در سطح کشور شامل ارتز و پروتز، مراکز فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی و ....، سالیانه 550 هزار خدمت ارایه می کند و این شبکه کارآمد می‌تواند همواره در خدمت پاسخگویی بهداشت و درمان اضطراری باشد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی خاطرنشان کرد: ما کشوری حادثه خیز هستیم و در بسیاری از مواقع این حوادث تبدیل به سوانح می شوند؛ به ویژه در 6 ماه گذشته که در اغلب نقاط کشور شاهد زلزله، سیل و ... بودیم و بخش زیادی از توان جمعیت را به خود مشغول کرد.

آقای پاکو مسئول اداره ظرفیت های جهانی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ نیز در ابتدای این نشست با اظهار خرسندی از حضور ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر برای پاسخگویی به عملیات پاسخگویی بین المللی، اظهار کرد: این ملاقات در دو بخش صورت خواهد گرفت که یک قسمت آن مربوط به تبادل اطلاعات، آشنایی با روش‌های عملیاتی استاندارد (SOP)برای تیم‌های پاسخ‌ اضطراری و ارتباط آن با چارچوب پاسخگویی اضطراری فدراسیون خواهد بود و بخش دیگر که مربوط به آشنایی با اصول فنی است.

وی در ادامه گفت: جمعیت ملی ایران با توجه به ظرفیت های بسیار خوبی که دارد باید در تمامی بخش ها فعال تر شود و ما هم به حضور شما نیاز داریم چراکه معتقدیم چنین توانی می تواند در تمامی بخش های پاسخگویی به کار گرفته شود.

آقای پاکو خاطرنشان کرد: حضور همکاران شما در نشست قبلی کارگروه فنی ERU ها به مرتبط کردن تمام اعضا و به اشتراک گذاشتن استانداردهای جهانی تیم‌های پاسخ‌ اضطراری و توسعه این سیستم به نحوی بهتر کمک کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ، وی با بیان علت حضور خود در ایران به منظور  نهایی کردن این فرآیند و پیوستن جمعیت هلال احمر به خانواده ERU  در فدراسیون عنوان کرد: ما این اطمینان خاطر را داشتیم که جمعیت ایران جنبه های فنی لازم برای حضور در پاسخگویی بشردوستانه را دارد.

انتهای پیام


9691568
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است