اقتصادی 21:30 - 29 شهریور 1393
بحران آبی تهران و هشدارهای صریح وزارت نیرو باعث شد تا معاون اول به همراه معاون دیگر رئیس‌جمهور در امور محیط‌زیست به همراه مسئولان ارشد وزارت نیرو، از نزدیک، آب رفتن سدهای لار و لتیان را نظاره کنند بلکه زودتر برای عبور از بحران تصمیم‌ بگیرند.

معاون اول رئیس‌جمهور در جریان این بازدید خطاب به شهروندان تهرانی اعلام کرد که کمبود آب در تهران به نقطه نگران‌کننده‌ای رسیده است و درصورت عدم‌صرفه‌جویی آب، ناچار به اتخاذ تصمیمات دیگری هستیم.به گزارش همشهری، هشدارهای سه‌شنبه گذشته مسئولان وزارت نیرو درباره بحرانی‌شدن وضعیت تأمین آب تهران در نشست شورای‌عالی آب، معاون اول رئیس‌جمهور را مجاب کرد تا از نزدیک از 2سد بحران‌زده تأمین آب تهران یعنی لار و لتیان بازدید کند.

او از مردم خواست در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و تنها برای مصارف ضروری از آب استفاده کنند تا با پشت سر گذاشتن فصل تابستان و فرا رسیدن بارش‌های پاییزی کمبود آب پایتخت جبران شود. جهانگیری با بیان اینکه هم‌اکنون در مقطعی هستیم که برای عبور از بحران، مردم باید به‌صورت جدی در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، گفت:

اگر در روزهای آینده وضعیت مصرف آب تهران به‌گونه‌ای باشد که وزارت نیرو تشخیص دهد برای فصل پاییز مشکل خواهیم داشت، به‌ناچار تصمیمات دیگری همچون افزایش قیمت آب یا قطع آب مشترکین پرمصرف اتخاذ خواهد شد. جهانگیری میزان ذخایر آب در سدهای لار و لتیان را نگران‌کننده دانست و افزود: منابع آب در این سدها تنها پاسخگوی مصرف چند روز آینده تهران است. وی تأکید کرد: بحران و کمبود آب در تهران دارای این پیام است که تهران بیش از ظرفیت فعلی، امکان پذیرش جمعیت بیشتر را ندارد چرا که مشکلات زیست‌محیطی، ترافیک و کمبود آب، رضایت را از شهروندان تهرانی و مسئولان سلب کرده است.

  • پرمصرف‌ها جریمه شوند

حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب‌ کشور هم از پیشنهاد جریمه مشترکان پر مصرف خبر داد و گفت: براساس پیشنهاد ما جرائمی برای مشترکانی که بیش از 20مترمکعب (20هزار لیتر) آب در هر دوره مصرف می‌کنند، درنظر گرفته خواهد شد.

  • مخالفت ابتکار با انتقال آب خزر

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست در حاشیه بازدید از سدهای لار و لتیان، بر مخالفت خود با پروژه انتقال آب از دریای خزر تأکید کرد. معصومه ابتکار اظهار کرد: در مورد انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی تصمیم جدیدی گرفته نشده و هیچ موافقتی صورت نگرفته است.

  • ماملو 15مهر به مدار می‌آید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه درصددیم با تغییر تعرفه فاضلاب در دو سه سال آینده به نرخ واقعی برسیم، گفت: در حال حاضر هزینه بهره‌برداری از فاضلاب به ازای هر مترمکعب 560تومان است درحالی‌که 65تومان از مشتری دریافت می‌شود. محمد پرورش خبر داد: سد ماملو تا 15مهر‌ماه با تکمیل تصفیه‌خانه هفتم فاضلاب وارد مدار می‌شود.

 


4755481
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در برابر تقاضا، نوسانی در بازار مرغ ایام پرتقاضای ماه رمضان نخواهیم داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر پروژه رفع تداخلات اراضی کشاورزی گفت: گرچه قرار بود تا پایان سال گذشته ۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی رفع تداخل شوند، اما بدلیل نقض عکس‌های هوایی و نقشه‌های منابع طبیعی تا پایان سال گذشته تنها ۶۸ درصد اراضی رفع تداخل شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: براساس آخرین آمار سطح زیرکشت زعفران در کشور ما ۱۳۳ هزارهکتار است که با افزایش عملکرد در هکتار، امکان تولید هزارتن محصول در کشور ما وجود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در ماه‌های اخیر، بیش از ۴۵ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» برای نخستین بار در حوزه صدور تجهیزات پیشرفته پالایشی از جمله کمپرسور و کاتالیست به پروژه‌های فراسرزمینی و دستیابی به دانش فنی ارتقای کیفی نفت‌کوره واحد‌های پالایشی گام برداشته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس آمار سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب چوب مورد نیاز است که ۲۲ درصد آن از طریق واردات تامین می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی شاهد تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و همچنین پروژه‌های مسکن ملی در شهر جدیدپردیس خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است