سیاسی 15:26 - 25 شهریور 1398
سفیر ایران در تفلیس پاسخ داد
سفیر ایران در گرجستان اظهار کرد: مقامات گرجستانی در دیدارهایی که ما با آنها داشته‌ایم از سفر ایرانیان به این کشور استقبال کامل کرده اند ، البته ضروری است که شهروندان ایرانی نیز برای سفر به این کشور به مقررات گرجستان و ساختارهای اخیری که آنها برای ورود به این کشور تعریف کرده اند، توجه داشته باشند.

چرا برخی از شهروندان ایرانی در سفر به گرجستان با مشکل روبرو می‌شوند؟

به گزارش ایسنا، سید جواد قوام شهیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران در ارتباط با برخی از مسائلی که بعضا برای اتباع ایرانی در هنگام سفر به گرجستان پیش می‌آید، اظهار کرد: آن چه که بعضا در گذشته رخ داده است بخشی از آن مربوط به عدم اطلاع و آگاهی برخی از شهروندان نسبت به قوانین کشور مقصد بوده است.

وی با بیان این که وزارت خارجه و سفارت ایران در گرجستان علی الدوام نسبت به اطلاع رسانی در این مورد برای شهروندان ایرانی اقدامات لازم را انجام داده است و در دفاع از حقوق هم‌وطنان هیچ کوتاهی نشده است ، گفت: ما همواره تلاش کرده‌ایم از حقوق هم وطنان خود اعم از کسانی که به عنوان سرمایه گذار و یا گردشگر به گرجستان سفر می‌کنند دفاع کنیم و برخی از مسائلی که برای تعدادی  محدودی از هم وطنان  در جریان ورود به این کشور ایجاد شده است  برخی از آن ناشی از عدم اطلاع شهروندان از مقررات این کشور است و برخی از آنها نیز به سیاست‌های جدید گرجستان  بازمی‌گردد چرا که این کشور ناگزیر است در قوانین و مقررات خود در این زمینه با تبعیت از اتحادیه اروپا تغییراتی ایجاد کند و قاعدتا با این تغییرات و تحولات سختگیری‌های جدیدی اعمال می‌شود.

این دیپلمات کشورمان ادامه داد: در همین چارچوب مصرانه  از همه وطنان تقاضا می‌کنیم که در جریان سفر به دیگر کشورها از جمله سفر به گرجستان حتما مواردی که در سفر لازم است اعم از تهیه بلیت بازگشت، رزرو هتل، بیمه و داشتن پول کافی  و همچنین دیگر مسائل مورد تقاضای کشور مقصد را رعایت  و فراهم کنند. قاعدتا دوستان گرجستانی نیز در این زمینه کمک خواهند کرد و موجبات نارضایتی شهروندان ایرانی را فراهم نمی کنند.

قوام شهیدی خاطر نشان کرد: در ملاقات متعددی که با مقامات گرجستانی اعم از مقامات وزارت خارجه و دیگر دستگاه‌های این کشور داشتیم آنها متذکر شدند که استقبال کافی از حضور ایرانیان در این کشور می‌کنند و علاقه‌مند هستند شهروندان ایرانی به این کشور سفر کنند البته براساس قوانین و مقررات جدید و ساختاری که اخیرا برای ورود به این کشور تعریف کرده‌اند.

انتهای پیام


10239157
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است