ورزشی 07:09 - 02 خرداد 1401
روز سه‌شنبه مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک برگزار می‌شود تا درباره زمان انتخابات کمیته تصمیم‌گیری شود.

سوم خرداد روز تعیین‌کننده برای ورزش کشور؛ مجمعی فوق‌العاده با میهمانان ویژه

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک روز سه شنبه سوم خرداد به منظور تعیین زمان انتخابات برگزار خواهد شد، نشستی تعیین‌کننده که در آن میهمانانی ویژه از شورای المپیک آسیا نیز حضور خواهند داشت. حسین المسلم دبیرکل و حیدر فرمان مدیر اجرایی شورای المپیک آسیا که به دعوت کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون شنا به ایران سفر می‌کنند دقایقی را نیز در نشست فوق‌العاده حضور خواهند داشت.

* اعضای مجمع در مورد کدام تاریخ به جمع‌بندی می‌رسند؟

اعضای مجمع کمیته ملی المپیک در نشستی که روز 17 اسفند برگزار شد رای به این برنامه دادند که انتخابات کمیته مهرماه امسال و بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو برگزار شود این در حالی است که دوره 4 ساله اعضای هیات اجرایی آخر دی ماه به پایان رسیده بود و همه در انتظار برگزاری انتخابات بودند. در همان زمان که همه بحث برگزاری انتخابات کمیته را مطرح کرده بودند هیات اجرایی اعلام کرد باید دستورالعمل انتخابات نوشته، در مجمع به تصویب رسیده و برای شورای المپیک آسیا نیز ارسال شود که تمامی این کارها تا اسفند انجام شد اما موضوع اینجاست که با وجود مکاتبه چند باره سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک هنوز هیچ پاسخی به ایران داده نشده است.

همه چیز آنطور که کمیته برنامه‌ریزی کرده بود پیش نرفت و تعویق یکساله بازی‌های آسیایی باعث شد تا خیلی از روسای فدراسیون‌ها خواستار هرچه سریعتر انتخابات کمیته ملی المپیک شوند همین صحبت‌ها باعث شد تا هیات اجرایی در نشستی فوق‌العاده 2 تاریخ را برای انتخابات پیشنهاد دهد؛ 20 تیر و 30 مرداد. حالا اعضای مجمع کمیته قرار است ساعت 15 روز سوم خرداد در نشستی گردهم آیند تا در مورد مهمترین اتفاق ورزش کشور تصمیم‌گیری کنند. در صورتی که اعضا به تاریخ 15 تیر رای دهند هیات اجرایی کمیته ملی المپیک از چند روز دیگر فرآیند ثبت‌نام از نامزدها را آغاز خواهد کرد.

* رئیس کمیته این بار از کجا می‌آید؟

اگرچه همیشه این موضوع مطرح شده که کمیته ملی المپیک نهادی غیردولتی است اما همیشه دولت در انتخابات رئیس کمیته گزینه داشته است؛ صالحی‌امیری هم همچون دیگر روسای قبلی کمیته ملی المپیک گزینه دولت روحانی بود که بدون رقیب و با اکثریت آرا (بدون رای‌گیری) به عنوان رئیس انتخاب شد بنابراین دور از انتظار نخواهد بود که در این دوره هم شاهد حضور یک گزینه از دولت رئیسی در انتخابات کمیته باشیم اما نکته اینجاست با وجود شایعات متعدد هنوز گزینه رسمی از سوی دولت معرفی نشده است.

پیش از این صحبت‌هایی درباره کاندیداتوری حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برای ریاست کمیته شنیده می‌شد که وی این موضوع را تکذیب کرد البته این صحبت‌ها برای سال گذشته است و مشخص نیست وزیر ورزش همچنان بر نظر خود پایبند است یا آن را تغییر داده.

آنچه مسلم است اینکه سیدرضا صالحی‌امیری تصمیمی برای کاندیداتوری و حضور دوباره در انتخابات ندارد. شاید موضوع شغل نبودن ریاست کمیته ملی المپیک برای این دوره فضا را برای ورود سیاسیون به ورزش بیشتر مهیا کند و حتی بازنشسته‌ها نیز ممکن است این فرصت را داشته باشند تا شانس خود را برای ریاست امتحان کنند. باید منتظر بود و دید با تصمیم اعضای مجمع برای انتخابات چه گزینه‌هایی برای ریاست پا به میدان رقابت می‌گذارند.

انتهای پیام/


11570115
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم یوونتوس با پیروزی در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت مقابل لاتزیو به فینال کوپای ایتالیا راه یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» العین با وجود شکست در بازی برگشت، موفق شد با برتری در مجموع دو بازی رفت و برگشت از سد الهلال بگذرد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار دو تیم آلومینیوم اراک - پرسپولیس از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور تماشاگر برگزار می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قرارداد اونای امری سرمربی تیم فوتبال استون ویلا تا سال ۲۰۲۷ تمدید شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمد سیاسرانی، قهرمان بین المللی شورای جهانی بوکس موی تای شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تست‌های اخذ شده از ورزشکاران پاورلیفتینگ در مسابقات داخلی و خارجی سال ۲۰۲۳ اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی شرایط انتخاب ملی پوش ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون ژیمناستیک در مورد کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ گفت: این اتفاق حاصل یک کار گروهی بود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان دیدار‌های تیم ملی فوتبال ایران با هنگ کنگ و ازبکستان را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک را صادر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است