گوناگون 20:03 - 27 مهر 1396
نذر طبیعت، کمپین جدیدی است که به‌تازگی توسط محیط بانی به نام احمد بحری از استان قم مطرح و پیگیری گردید و با استقبال مردم روبه‌ رو شده است.

 

نذر طبیعت این روزها به فکر تیمار حیواناتی است که در طبیعتمان ممکن است با خشکسالی و گرسنگی دست‌وپنجه نرم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست، حاتمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس گفت: در همین راستا تعداد 5 عدد مخزن 10000 لیتری پلی‌اتیلنی توسط جمعی از دوستداران حیات وحش و طبیعت از شرکت تولیدی طبرستان ساری که خود نیز از خیرین محیط زیست می‌باشد خریداری شده و به عنوان نذر طبیعت به پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس، بزرگ‌ترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی انتقال داده شد.

حاتمی افزود: هزینه خرید و حمل این مخازن به میزان حدود 200 میلیون ریال بوده است که توسط دوستداران طبیعت پرداخت شده است و بزودی این مخازن در مناطق کم آب پناهگاه حیات وحش نایبندان نصب و برای آنها آبشخور ساخته خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس خشکسالی را مهم‌ترین تهدید حیات وحش شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به وقوع خشکسالی‌ 18 ساله در شهرستان طبس، بسیاری از چشمه‌های طبیعی پناهگاه حیات وحش نایبندان را خشک و یا با کاهش آبدهی مواجه کرده است.

وی ضمن قدردانی از این اقدام قابل تحسین دوستداران طبیعت اظهار امیدواری کرد با نصب این مخازن و آبرسانی مداوم، بتوان از اثرات سوء ناشی از خشکسالی در منطقه کاست. لازم به ذکر است بسیاری از افراد در نظر اول گمان می‌کنند که نذورات فقط و فقط شامل دان و علوفه برای تغذیه وحوش است درصورتی‌که این نذرورات می‌توانند شامل نذر علوفه، ساختن آبشخور برای حیوانات، اهداء مخزن آب، دارو و درمان برای حیوانات، همکاری در پایش مناطق و اطلاع‌رسانی به موقع باشد.


9486865
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است