اقتصادی 09:37 - 30 مهر 1397
یک سناتور فرانسوی که در تهران به سر می‌برد گفت فرانسه خواهان متصل ماندن ارتباط بانکی ایران با جهان است.

حمایت فرانسه از متصل ماندن نظام بانکی ایران به سوئیفت

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیلیپ بون کقه گفت: کشورهای اروپایی پس از اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران به دنبال راهی برای اطمینان یافتن از این مساله هستند که دستکم یک بانک ایرانی به نظام جهانی متصل باقی بماند. وی هم‌چنین گفت تلاش‌های اروپایی‌ها برای بهره مندی ایران از مزایای برجام ادامه دارد و این مساله هرچند دشوار است اما امکان‌پذیر است.

به گفته بون کقه، یکی از راه‌ها این است که دستکم یک بانک ایرانی از طریق سیستم سوئیفت به نظام مالی و بانکی جهانی دسترسی داشته باشد تا آن بخشی از روابط تجاری و اقتصادی که به تحریم‌ها مربوط نیست حفظ شود. بون کقه که رئیس گروه دوستی ایران و فرانسه در مجلس سنای این کشور است این اظهارات را در جریان کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرانی اش بیان کرد.

خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام با محکومیت اعضای دیگر توافق یعنی اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، انگلیس، چین و روسیه مواجه شده است و این کشورها خواهان ادامه برجام هستند. دلفین او، دیگر سناتور فرانسوی که به همراه ۶ عضو مجلس فرانسه به ایران سفر کرده است نیز افزود: این دیدار نشانه مصمم بودن فرانسه به زنده نگه داشتن توافق هسته‌ای با ایران است.

انتهای پیام


9950508
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان امور جنگل‌ها گفت: طرح کاشت یک میلیارد نهال یکی از برنامه‌های کنترل و مهار گسترش بیابان در کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: بنابر آمار سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است که با واردات یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن بازار به تعادل رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران از احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی طی سال گذشته خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی از عزم ایران و پاکستان برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری به منظور دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری دو کشور خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: سکوهای انتشار آگهی ملک در شیپور و دیوار، اگر تا هفته آینده وب سرویس مشخص شده (احراز هویت مالک و کد پستی ملک) را انجام ندهند، بخش مسکن‌شان مسدود خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز چهارم اردیبهشت، شاخص کل بورس ۴۴۶ واحد کاهش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار در فروردین ماه ۲۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» روز گذشته سرانجام ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس به گروه بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس واگذار شد؛ فرآیندی که موافقان و مخالفان بسیاری را داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه وشهرسازی از صدور ۴۴ هزار و ۸۰۰ بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور خبر داد و گفت: تمامی این بسته‌ها به صورت چهره به چهره به متقاضیان واگذار شده است
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» باوجود بارش‌های یک هفته اخیر به ویژه در نواحی جنوبی کشور، همچنان شاهد کاهش بارندگی‌ها نسبت به وضعیت نرمال هستیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است