ورزشی 17:06 - 08 آبان 1399
اتحادیه جهانی کشتی لحظات تاریخی رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان را منتشر کرد که در میان آن ها نام دو فرنگی کار ایران نیز به چشم می خورد.

تاریخ سازی فیروز علیزاده و حمید سوریان از نگاه اتحادیه جهانی کشتی

به گزارش ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی وقایع تاریخی کشتی فرنگی قهرمانی جهان را منتشر کرد.

مرحوم فیروز علیزاده اولین طلایی کشتی فرنگی ایران در جهان و حمید سوریان دارنده ۷ طلای جهان و المپیک در بین نفرات تاریخ ساز کشتی فرنگی جهان حضور دارند.

مرحوم فیروز علیزاده به عنوان نخستین فرنگی کار ایران موفق به کسب مدال طلای رقابت های جهانی ۱۹۶۹ ماردل پلاتا آرژانتین شد.

وی در سال ۱۳۸۴ و در پی تصادف با موتورسیکلت و در میان بی توجهی مسئولان ورزش و مسئولان وقت فدراسیون کشتی پس از ۱۱ روز بستری شدن در بیمارستان درگذشت.

همچنین نام حمید سوریان دارنده ۶ طلای جهان و یک طلای المپیک به دلیل کسب نخستین مدال طلای جهان خود در سال ۲۰۰۵ در  فهرست تاریخ سازان کشتی فرنگی قهرمانی جهان به چشم می خورد.

الکساندر کارلین کشتی گیر افسانه ای روسیه نیز با ۳ مدال طلای المپیک و ۹ طلای جهان در بین تاریخ سازان کشتی فرنگی جهان حضور دارد. وی نخستین مدال طلای خود در رقابت های جهانی را در رقابت های ۱۹۸۹ مارتینی سوییس از آن خود کرد.

حمزه یرلی کایا از ترکیه نیز که ۲ طلای المپیک و ۳ طلای جهان را در کارنامه خود دارد، به عنوان جوان ترین قهرمان جهان در سال ۱۹۹۳ با ۱۷ سال سن بر سکوی نخست جهان ایستاد.

میخاین لوپز اسطوره سنگین وزن کشتی جهان از کوبا نیز با ۳ طلای المپیک و ۵ طلای جهان، برای آخرین بار در رقابت های جهانی ۲۰۱۴ تاشکند ازبکستان بر سکوی نخست جهان ایستاد. وی یک سال بعد در رقابت های جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس نقره گرفت اما در المپیک ۲۰۱۶ ریو برای سومین بار به مدال طلا رسید.

تیم ملی کشتی فرنگی روسیه نیز با کسب ۶ مدال طلا از مجموع ۱۰ مدال طلای رقابت های جهانی ۲۰۱۸ بوداپست مجارستان، در این فهرست حضور دارد.

همچنین نام استکهلم سوئد با میزبانی رقابت های جهانی ۱۹۵۰، ژاپن اولین کشور آسیایی میزبان رقابت های جهانی ۱۹۶۱، آمریکا اولین کشور پان آمریکن میزبان رقابت های جهانی ۱۹۶۲ و آرژانتین اولین کشور آمریکای جنوبی میزبان رقابت های جهانی ۱۹۶۹ در فهرست تاریخ سازان کشتی فرنگی جهان مطرح شده است.

انتهای پیام


10785660
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی با یک گل از سد پیکان گذشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در بخش بانوان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال گفت: باید از تیم حمایت شود و به هم کمک کنیم؛ شش بازی سخت تا پایان لیگ باقی مانده است و باید از تیم استقلال حمایت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست تیم فوتبال استقلال هر گونه اختلاف با سرمربی آبی‌پوشان را تکذیب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع - هافبک تیم استقلال مدعی است که داور باید خطای مدافعان شمس آذر روی او را پنالتی می‌گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال بابت پیروزی این تیم مقابل شمس آذر و بازگشت دوباره آبی‌پوشان به صدر جدول ابراز خوشحالی کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: مشکلی در کشاله ران دارم و تلاش می‌کنم به بازی با تراکتور تبریز برسم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: سعی می‌کنیم شش بازی باقی مانده‌مان را ببریم و قهرمان شویم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال گفت: کمیته انضباطی برخی حکم‌ها را یکی دو ماهه می‌داد ولی خدا را شکر برای من ۴ روزه رأی صادر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است