بین‌الملل 00:26 - 04 مرداد 1393
در پی سرنگونی یک هواپیمای الجزایری
دولت الجزایر از امروز جمعه برای قربانیان سقوط هواپیمای این کشور در مالی عزای عمومی اعلام کرد و در همین حال فرانسه که بیش از پنجاه تن از شهروندانش را در این سانحه کشته شدند احتمال هدف گرفته شدن هواپیما از زمین را بعید دانست.

الجزایر سه روز عزای عمومی اعلام کرد/فرانسه هدف گرفته شدن هواپیما از زمین را بعید دانست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال سرنگون شدن  یک فروند هواپیمای خطوط هوایی الجزایر در پنجشنبه گذشته در شمال مالی ، رئیس جمهور این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

«عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهور الجزایر برای گرامیداشت یاد قربانیان سانحه هواپیمای سرنگون شده این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

دفتر ریاست جمهوری الجزایر امروز با صدور بیانیه‌ای با اشاره به کشته شدن همه 116 سرنشین این هواپیما تاکید کرده است بوتفلیقه از امروز جمعه به مدت سه روز برای قربانیان الجزایری عزای عمومی اعلام کرده است.

این هواپیما از نوع «ام دی – 83» که در مالکیت شرکت اسپانیایی «سویفت ایر» و در اجاره شرکت هواپیمایی ملی الجزایر بود، پنجاه دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه واگادوگو، پایتخت بورکینافاسو به مقصد الجزایر از صفحه رادار ناپدید شد و سپس لاشه آن در خاک مالی پیدا شد

بورکینافاسو اعلام کرده که اجساد انسان و تکه های سوخته هواپیما در حدود 50 کیلومتری مرز این کشور و نزدیک یک روستای مالی پیدا شده است.

سخنگوی شرکت هواپیمایی «ایر فرانس-کیه.ال.ام» فرانسه امروز جمعه اعلام کرد که در اقدامی پیشگیرانه هواپیماهای متعلق به این شرکت را از پرواز بر فراز جایی که محل سرنگونی هواپیمای خطوط هوایی الجزایر در شمالی مالی بوده بازداشته است.

این در حالی است که مقاماتی فرانسوی پیش از این گفتند که به نظر می رسد بدی شرایط آب و هوایی یا نقص فنی علت سقوط روز پنجشنبه هواپیمای الجزایری بود.

«فردریک کوویلیه»، وزیر حمل و نقل فرانسه در گفت‌وگویی با تلویزیون این کشور گفت: ما از همان ابتدا احتمال این که هواپیمای خطوط هوایی الجزایر از زمین هدف قرار گرفته و سقوط کرده باشد را رد کردیم.

وی افزود: ما از همان ابتدا گمانه زنی‌ها را مبنی بر اینکه هواپیمای مذکور توسط شبه نظامیان شمال مالی ساقط شده باشد، رد کردیم.

پنجاه و یک تن از جمع 116 سرنشین هواپیما فرانسوی بودند. در همین حال «برنارد گازنو»، وزیر کشور فرانسه گفت: هر چند به نظر ما سقوط هواپیما به علت شرایط آب وهوایی نامساعد بوده، اما تا هنگامی که نتایج تحقیقات به دست ما نرسیده است، نمی توان هیچ پیش فرضی را حذف کرد.

وی افزود: گروه های تروریستی که در این منطقه فعال هستند، با منافع کشورهای غربی تضاد دارند. فرانسه در ژانویه 2012 به منظور مقابله با گروه های تندرو فعال در شمال مالی به این کشور لشکرکشی کرد.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه امروز جمعه اعلام کرد که دو صندوق سیاه هواپیمای الجزایری پیدا شده و توسط نظامیان فرانسوی مستقر در شمال مالی به شهر گائو منتقل شده است.

سقوط هواپیمای الجزایری سومین مورد سانحه بزرگ هوایی در جهان، ظرف یک هفته اخیر به شمار می رود.

انتهای پیام/.

 


4325354
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های عراقی از وقوع انفجار در پایگاه نظامی «کالسو» در شمال استان بابل خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شدت سکوت حکام عرب در برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای با هشدار نسبت به تشدید تنش‌ها اعلام کرد که این کشور به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع آگاه در لندن اعلام کرد که انگلیس درخواست رژیم صهیونیستی برای قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی را با جدیت رد کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای اولین بار بر سر تعیین حدود مرزی میان خود به توافق رسیدند که طی آن ۴ روستا به دولت باکو بازگردانده می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مقاومت فلسطین جمعه شب اعلام کردند که به پایگاه نظامیان صهیونیست در استان جنین واقع در شمال کرانه باختری حمله کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی‌ان‌ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی ان ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است