اجتماعی 16:53 - 10 آبان 1393
اردبیل - ایرنا - به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و روز قاسم ابن الحسن (ع) دانش آموزان شهرستان کوثر عزاداری کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا ، با فرارسیدن هفتمین روز ازماه محرم و عزای سالار شهیدان که منسوب به حضرت قاسم (ع) است دانش آموزان شهرستان کوثر در مصلای مسجد جامع این شهرستان حضور یافتند.



دانش آموزان با بستن سربند لبیک یا حسین و السلام علیک یا اباعبدالله نوحه خوانی ، مداحی و سینه زنی کرده و عشق و ارادت خود به سید و سالار شهیدان نشان دادند.



امام جمعه کوثر در این عزاداری گفت: آنچه که مهم است توجه به دلیل عزاداری بر امام حسین (ع) و بزرگداشت واقعه کربلا است.



حجت الاسلام عسگر بیگی با بیان این که وظیفه مسوولان فرهنگی شهرستان هدایت نسل جوان به سمت فرهنگ عاشورایی است افزود: آنچه نسل جوان ما را در مقابل ترفندهای دشمن مصون نگه می دارد حضور آنها در مراسم های آیینی با رنگ و بوی مذهبی است.



وی اظهار کرد: خدمت بی نظیری که امام حسین (ع) برای جامعه بشری انجام داد برای آن ماندگار شد که آن حضرت تمام دارایی ، هستی و وجودش را با تمام اخلاص فدای اسلام ، آزادگی و انسانیت کرد.



وی بیان کرد: اصحاب امام حسین (ع) با آگاهی آن حضرت را همراهی می کردند و یکی از آنها حضرت قاسم بود که با وجود این که 13 ساله بود ولی دشمن خود را به خوبی شناخته بود.



شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.



7123/594/530

انتهای پیام /*


5092073
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری مستمری رفع شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ در آیین زنگ تحرک و ورزش که در بوستان خلیج فارس برگزار شد، از احداث ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری اراذل و اوباشی که اقدام به قدرت‌نمایی و عربده‌کشی در شرق تهران کرده بودند، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: سال گذشته ۱.۵ میلیون مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب، برق و گاز معاف شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در راستای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی با همکاری بخش خصوصی، ۵۰۰ هزار هکتار به زیستگاه این گونه در خطر انقراض در اطراف منطقه توران در سمنان اضافه شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد شهید گفت: بیش از ۷۰ درصد از جامعه ایثارگری که به بنیاد مراجعه می‌کنند از طریق ارتباط و تعامل با کارکنان و مدیران مشکل آنان قابل حل است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس خواستار شناسایی و دستگیری هر چه سریعتر عوامل حمله مسلحانه به منازل جنگلبانان آمل شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اعمال قانون در مورد تخلفات پیش آمده در یک بازی فوتبال گفت: توانمندی در رفع آسیب و حل مساله است نه پاک کردن صورت مساله.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از کشف ۵۰ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی طی یک عملیات در محور قم به تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از توسعه بیش از ۲۰۰۰ هکتاری کمربند سبز شهر تهران در سال جاری خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است