اقتصادی 23:18 - 28 خرداد 1398

شرایط امروز از دوران جنگ سخت‌تر است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه عصر امروز (٢٨ خردادماه) در مراسم بزرگداشت شهید تندگویان که در مجمع عمومی سالانه تشکل مردم نهاد مجمع وزیران ادوار در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، افزود: شرایط بسیار دشوار و سخت شده است، اما چون دود و آتش و خون نیست خیلی حس نمی‌شود که جنگ است.

زنگنه خاطرنشان کرد: اکنون شرایط بسیار سخت است اما پر قدرت کار می‌کنیم تا انشالله از این شرایط عبور کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل تنها نفت خام نیست بلکه در رابطه با فرآورده‌ها و محصولات پتروشیمی نیز دچار مشکلیم، ادامه داد: انشالله خداوند کمک کند تا از این شرایط عبور کنیم؛ اگر داخل درست باشد، می‌توان خارج را کاری کرد.

وزیر نفت ادامه داد: شهید تندگویان فردی از بدنه وزارت نفت بود که تصدی وزارت را بر عهده گرفتند. ایشان فردی انقلابی و زجرکشیده بودند که قبل از انقلاب به زندان رفتند. در سال اول جنگ برای رسیدگی به پالایشگاه آبادان رفته بودند که اسیر شدند. در اینکه چگونه ایشان فوت کردند یا شهید شدند ابهاماتی وجود دارد که بعد از سقوط صدام نیز مشخص نشد، زیرا ایشان جوان بودند و بیماری ویژه ای نداشتند.

به گفته وزیر نفت، شهید تندگویان جزو نیروهای فداکاری بودند که قبل از تصدی وزارت نفت، مدیریت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را برعهده داشتند. ایشان آن روزها به پالایشگاه آبادان رفته بودند که عراقی‌ها به آن منطقه حمله و ایشان را اسیر کردند.

زنگنه ادامه داد: شهید تندگویان مهندس دانشگاه نفت و الگوی فداکاری برای حفظ صنعت نفت بود و انشالله که بتوانیم راه او را ادامه دهیم.

زنگنه با بیان اینکه شهید تندگویان همیشه الگوی وی بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه هم‌اکنون نسلی همچون شهید تندگویان در بین مدیران میانی و ارشد کشور در حال انقراض است؛ مدیرانی که برای خدا کار کنند و فقط به فکر پر کردن جیب خودشان نباشند.


10153604
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن از سوی دولت برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد شروع شده و ۵۰۰ هزار واحد هم به متقاضیان تحویل داده شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور زمینه‌ساز صدور هشدار هواشناسی شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سامانه خودنویس گفت: در خرداد ماه سال 1402 اولین قرارداد اجاره در سامانه خودنویس انجام شد و در خرداد ماه امسال هم اولین قرارداد خریدو فروش سامانه خودنویس ثبت می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: از ۲۵ اردیبهشت ماه با توجه به اتمام مهلت الکترونیکی شدن مجوزها هیچ مجوز کاغذی دیگر در بخش های مختلف قابل پذیرش نخواهد بود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی اعلام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال، مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است