سیاسی 09:03 - 07 تیر 1396
منابع آگاه مدعی شده‌اند «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد تلاش‌های مخفیانه‌ای را برای آزادی یکی از محکومان امنیتی بازداشت‌شده در ایران آغاز کرده است.

به گزارش شفاف،  


طبق گزارش فارن‌پالیسی، گوترش که قبلاً نخست‌وزیر پرتغال بوده در نامه‌ای مخفیانه هفته پیش به حسن روحانی، رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته زمینه‌های آزادی «باقر نمازی‌» را فراهم آورد.


فارن‌پالیسی نوشته دیپلماسی مخفیانه گوترش نشانه‌ای قدرتمند برای نشان دادن منافع غیرقابل رویت سازمان ملل برای ایالات متحده آمریکا است.


پیش از این هم روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده بود دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تلاش‌های مخفیانه‌ای را برای آزاد کردن دو محکوم امنیتی که به «جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا» ده سال زندان شده‌اند، آغاز کرده است.


شعبه 15 دادگاه انقلاب ایران چندی پیش سیامک و باقر نمازی را به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به 10 سال حبس محکوم کرد. 


دو مقام دولت ترامپ گفته‌اند که کاخ سفید در حال بررسی طیفی از اقدامات برای اعمال فشار بر ایران جهت آزادی نمازی‌ها و دو شهروند دیگر بازداشتی در ایران است. 


مقام‌های مورد استناد واشنگتن‌پست گفته‌اند که این گزینه‌ها هنوز محرمانه هستند، اما «بیش از هویج (تدابیر تشویقی)، چماق (تدابیر تنبیهی) را شامل می‌شوند.»


فارن‌پالیسی هم از قول برخی مقام‌های کاخ سفید که اشاره‌ای به نام آنها نکرده گفته که دولت ترامپ اولویت بالایی برای آزادی نمازی‌ها قائل است. 


مقام‌های سازمان ملل مدعی شده‌اند که گوترش بنا به دلایل انسانی قصد آزادی باقر نمازی را دارد نه اینکه از دولت ترامپ برای انجام این کار دستورالعمل داشته باشد. 

9208726
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان از همتای اندونزی خود برای سفر به تهران دعوت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران را گواه شکست و استیصال این رژیم دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه درگذشت تعدادی از شهروندان عمانی در حادثه ناگوار سیل در این کشور را تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق و اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی با همکاری همه دستگاه‌ها تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد انتخابات کشور، کلیات جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نگاهداری درباره واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها گفت: واگذاری باشگاه‌های ورزشی به بانک‌ها مغایر نهی رهبری و قانون رفع موانع تولید است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت رئیسه مجلس بیانیه ۲۲۰ نفر از نمایندگان در حمایت از راهبرد‌ها و تولیدات قرآنی رسانه ملی را قرائت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل سپاه در پیامی نوشت: همراهی، هم‌افزایی و هماهنگی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر به تولید قدرت بازدارندگی برای کشور شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان مجلس با کلیات و جزئیات طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی در مورد تشدید مجازات سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان موافقت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» باقری در پیام به فرمانده کل ارتش عملیات «وعده صادق» را مصداق همدلی، همیاری و هم‌افزایی ارتش حزب‌الله با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است