اجتماعی 11:00 - 27 فروردین 1393
فرمانده ناجا تاکید کرد
فرمانده نیروی انتظامی گفت: امسال و سال آینده اولویت اول ناجا همچنان مرزبانی است.

مرزبانی اولویت اول امسال و سال آینده نیروی انتظامی/ کشورهای شرق ما توان مرزداری ندارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مستقر در منطقه اجرای رزمایش،، سردار اسماعیل احمدی مقدم در مرحله پایانی رزمایش «اقتدار 3» که روز چهارشنبه در منطقه عمومی قصرشیرین برگزار شد، با بیان اینکه مرزبانی قوی، ضامن امنیت کشورهاست، گفت: امروز یکی از چالشهای ما این است که در مرزهای شرقی دولت‌های آن سوی مرز توان مرزداری ندارند و گاهاً مشکلاتی برای ما پیش می‌آید.

وی با اشاره به اهمیت کار مرزبانان، گفت: اگر مرزها را کنترل نکنیم آن وقت باید در داخل کشور منتظر مشکلاتی باشیم. به واقع سختی خدمت در مرزبانی موجب امنیت کشور است.

احمدی مقدم با بیان اینکه به مرزها تنها نگاه امنیتی نداریم، اظهار کرد: معتقدیم مرز امن زمینه‌ساز فعالیتهای اقتصادی و گردشگری است.

وی با بیان اینکه امروز مرزداری ایران افتخاری برای نظام است، گفت: امسال و سال آینده همچنان اولویت اول نیروی انتظامی را مرزبانی قرار داده‌ایم، البته تمرکز روی مرزهای شرقی است و تلاش می‌کنیم اجازه تنفس را از گروهک ها بگیریم.

وی با بیان اینکه امنیت مهمترین چالش در منطقه ماست، افزود: امروز ایران اسلامی افتخار دارد به سان جزیره‌ای در اقیانوسی متلاطم در آرامش و ثبات است.

وی با اشاره به نقش نیروهای مرزبانی در برقراری امنیت، گفت: مرزی که امن باشد می تواند رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

احمدی مقدم همچنین با اشاره به امنیت موجود در مرزهای غربی، گفت: در یک دهه گذشته بجز در برخی موارد جزیی در شمال غرب که درگیری‌هایی با گروهک پژاک داشتیم و آن هم خواست دولت عراق نبود، شاهد هیچ نقطه چالش برانگیزی در مرزهای غرب نبوده‌ایم.

وی افزود: در سال 1392 شاهد هیچ نا امنی در مرزهای خود با عراق نبودیم.

احمدی‌مقدم عنوان کرد: اگر امروز این رزمایش در این منطقه برگزار می‌شود تنها بر اساس یک برنامه تقویمی است و این رزمایش ها یک دوره در شرق، یک دوره در جنوب و یک دوره در غرب کشور برگزار می شود. این رزمایش‌ها اهدافی بجز آمادگی و افزایش قابلیت‌های مرز داری ندارند.

وی درادامه با بیان اینکه در منطقه اجرای این رزمایش هنوز بوی شهادت دوران جنگ به مشام می‌رسد، گفت: در دوران جنگ تحمیلی شرایط سختی بر این منطقه گذشت.

احمدی‌مقدم گفت: خرسندیم که امروز ملت عراق از زیر سلطه رژیم بعث آزاد شده و حتی نیروهای خارجی نیز در این کشور حضور ندارند و مردم عراق خودشان عهده دار مسئولیت ها در کشورشان هستند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ایران هرگز دشمن مردم عراق نبوده، گفت: این فتنه گران غرب بودند که جنگ را علیه ایران تحمیل کردند. جنگی که هیچ دستاوردی بجز شهادت جوانان و از دست رفتن منابع کشور نداشت.

وی گفت: امروز میله‌های مرزی ایران و عراق تجهیز و نوسازی شده و بدون هیچ اختلافی نصب شده است.

احمدی مقدم با بیان اینکه کرمانشاه از اصلی ترین مبادی تجاری کشور و ایلام نیز از اصلی ترین مبادی تبادل گردشگر و زوار است، گفت: سالانه بیش از یک میلیون گردشگر عراقی وارد کشورمان می‌شوند و حدود دو میلیون گردشگر و زائر ایرانی نیز به عراق سفر می‌کنند. همچنین میلیون‌ها دلار صادرات غیرنفتی در مرزهای ایران و عراق انجام می‌شود که همه این‌ها نشان دهنده تلاش نیروهای مرزبانی و امنیت موجود در این مرزهاست.

وی در پایان با بیان اینکه رزمایش اقتدار 3 در تمام مرزهای غرب و شمال غرب کشور اجرا می‌شود، گفت: مراسم اختتامیه این رزمایش در کرمانشاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام


3494603
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است