گوناگون 16:28 - 26 دی 1397
مایکل بی جردن یکی از بازیگران آمریکایی است که برای بازی در نقش‌های اسکار گرانت در فیلم ایستگاه فروتویل، آدونیس کرید در فیلم‌های کرید 1 و 2 و اریک کلمانگر در فیلم پلنگ سیاه شناخته می‌شود.

زندگینامه مایکل بی جردن؛ دنزل واشنگتن جوان هالیوود

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایران زیرنویس، نکته جالب این است که هر سه فیلم مذکور شده توسط رایان کوگلر کارگرانی شده اند. فیلم‌های Creed 2015 و Creed II 2018 یکی از برترین آثار پرونده کاری مایکل بی جردن هستند که باعث شده او در مرکز توجه قرار بگیرد. علی‌الخصوص که این فیلم‌ها ادامه مجموعه فیلم راکی هستند و سیلوستر استالونه در هر دو فیلم بازی می‌کند. این دو فیلم بسیار مورد پسند تماشاگران و منتقدان بوده اند و برای جوایز زیادی از جمله در مراسم اسکار نامزد شده‌اند. برای دانلود فیلم Creed II و دانلود زیرنویس فارسی فیلم Creed 2 2018 می‌توانید از سایت ایران زیرنویس استفاده کنید.

از دیگر نقش‌های او می‌توان به بازی در نقش مشعل انسانی در فیلم چهار شگفت‌انگیز، موریس ویلسون در فیلم دم قرمزها، استیو مونتگومری در فیلم تاریخچه و مایکی در فیلم "آن لحظه مزخرف" اشاره کرد. از نقش‌هایی که جردن در تلویزیون بازی کرده است، می‌توان به والاس در سریال شنود از شبکه اچ بی او، رجی مونتگومری در سریال تمام بچه‌های من از شبکه ای بی سی، وینس هاوارد در سریال چراغ های شب جمعه از شبکه ان بی سی اشاره کرد.

اوایل زندگی و زندگی شخصی

مایکل بی جردن با نام کامل مایکل بکری جردن در تاریخ 9 فوریه 1987 در سانتای آنای کالیفرنیا متولد شد. او پسر مادری هنرمند به نام دونا و پدری به نام مایکل ای جردن است. او یک خواهر بزرگتر به نام جمیله دارد که در کار تولید است و یک برادر جوان‌تر به نام خالد دارد که یک بازیکن فوتبال در تیم دانشگاه هاوارد است. او در یک خانواده دیندار بزرگ شده و خود را یک مرد مذهبی می‌داند. او از سال 2006 در لس آنجلس زندگی می‌کند و هم‌اکنون در منطقه شرمن، اوکس به همراه پدر و مادر خود زندگی می‌کند.

اوایل زندگی کاری

جردن در کودکی و قبل از اینکه پا به عرضه بازیگری بگذارد، به عنوان یک مدل برای چندین شرکت و برند اسباب بازی سازی از جمله "تویز آر آس" کار می‌کرد. تا اینکه در سال 1999 و با حضور در چندین اپیزود از سریال‌هایی همچون کازبی و سوپرانوز به عنوان یک بازیگر حرفه ای وارد حرفه نمایش شد. او برای اولین بار در فیلم سینمایی هارد بال و در کار کیانو ریوز ظاهر شد. در سال 2002 و بازی در فصل اول سریال شنود بیشتر از پیش مورد توجه قرار گرفت. از سال 2003 تا سال 2006 او در سریال تمام بچه‌های من نقش یک پسر بچه دردسر ساز را ایفا کرد.

مایکل بی جردن برای ایفای نقش در این سریال جایگزین چادویک بوزمن شد که بعدها این دو در فیلم پلنگ سیاه با هم همبازی شدند. او در بین سال های 2006 تا 2009 به صورت مهمان در سریال‌های مهره سوخته و سی اس آی بازی می‌کند. در سال 2009 جردن نقش ویسن هاوارد را در سریال چراغ‌های شب جمعه را ایفا کرد. در طول فیلمبرداری سریال جردن در آپارتمانی در آستین زندگی می‌کرد یعنی جایی که سریال برداری می‌شد قبل از اینکه سریال تمام شود برای دو فصل این نقش را بازی کرد. در سال 2010 مایکل همچنین در سریال مقام والدین بازی کرد دومین همکاری او با شورانر جیسون کتیمس او همچنین صداپیشه یکی از شخصیت‌های بازی چرخ‌دنده‌های جنگ 3 بوده است

 نقطه عطف زندگی کاری

نقطه عطف بازیگری مایکل بی جردن زمانی بود که در سال 2013 نقش اسکار گراند را در فیلم ایستگاه فروتویل ایفا کرد این فیلم نیز توسط رایان کوگلر کارگردانی شده است.  بازی مایکل جردن در این فیلم بسیار مورد تحسین قرار گرفت به طوری که منتقد هالیوود ریپورتر او را "دنزل واشنگتن جوان" نامیده است. در سال 2015 مایکل نقش جانی استورم یا همان مشعل انسانی را در فیلم 4 شگفت انگیز بازی کرد. این فیلم یکی از بدترین آثار پرونده کاری مایکل بی جردن است. این فیلم جدا از اینکه نقدهای به شدت منفی دریافت کرد، در گیشه هم چندان موفق نبود و به یک شکست مالی منجر شد.

با این وجود، در همان سال مایکل با بازی در نقش آدونیس کرید که ادامه فیلم راکی بود توانست نظر منتقدان را مجددا به خود جلب کند. او در این فیلم با بازیگر معروف سیلوستر استالونه بازی می کند. مایکل برای بازی در این فیلم مجبور به انجام تمرینات فیزیکی سخت و طاقت فرسا به مدت یک سال بود. در فوریه 2018 مایکل در فیلم پلنگ سیاه ظاهر شد که سومین همکاری او با رایان کلوگر بود. او نقش ویلن یا همان شخصیت منفی این فیلم را بازی می‌کند. بازی او در این فیلم بسیار مورد تحسین منتقدان مخاطبان قرار گرفت و برنده چندین جایزه متخلف از جمله بهترین شخصیت منفی یک فیلم در مراسم‌های ام تی وی و جوایز نوجوانان شد. جردن در همان سال در فیلم تلویزیونی فارنهایت 451 در کنار مایکل شنون و سوفیا بوتلا که از شبکه HBO پخش شد، بازی کرد.

در اواخر 2018 جردن برای ایفای نقش آدونیس کرید در فیلم دوم بازگشت و توانست دوباره نظر منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند. فیلم کرید در کنار فیلم رابین هود و انیمیشن رالف اینترنت را خراب می‌کند اکران شد. بر اساس برگه دانلود زیرنویس فارسی فیلم Robin Hood 2018، این فیلم داستان یک جنگجوی صلیبی را روایت می‌کند که شورشی را بر علیه پادشاه فاسد و ستمگر بریتانیا شروع می‌کند. بعد از موفقیت بزرگ قسمت اول انیمیشن رالف خرابکار، سازندگان انیمیشن تصمیم گرفتند تا قسمت دوم آن را بسازند. قسمت دوم داستان رالف و ونلوپه  را در حالی روایت می‌کند که این دو وارد اینترنت می‌شوند و در این میان با شخصیت‌های زیادی از دنیا سینمایی، انیمیشنی و تلویزیونی برخورد می‌کنند.

قسمت دوم رالف توانست مجددا موفقیت‌های قسمت اول را تکرار کند و به یکی از انیمیشن‌های موفق سال تبدیل شود. با توجه به اینکه در طول چند هفته آینده این انیمیشن با کیفیت‌های بالایی منتشر می‌شود، انتظار می‌رود که خیل عظیمی از کاربران برای تماشای این انیمیشن جذاب، دانلود زیرنویس فارسی انیمیشن Ralph Breaks the Internet: Wreck-It Ralph 2 2018 را در گوگل جستجو و از سایت‌های دانلود زیرنویس فارسی استفاده کنند.

کارهای آینده

مایکل قرار است در یک فیلم بیوپیک (زندگینامه‌ای) که برای اکران در سال 2020 برنامه‌ریزی شده است، زندگی بریان استیونسون را به تصویر بکشد. مایکل علاوه بر بازی در دومین بازسازی روابط توماس کراون، قرار است برای چهارمین بار با رایان کوگلر در فیلم پاسخ اشتباه که در مورد تقلب‌های مدرسه آتلانتا است، همکاری کند. در سال 2017 نیز کمپانی برادران وارنر اعلام کردد که برای پیش درآمد احتمالی فیلم ماتریکس، شخصیت مورفیوس جوان را مایکل بی جردن بازی خواهد کرد.

ادیتور: زهرا میعادی

انتهای رپورتاژ خبری


10029983
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است