استانی 10:41 - 30 مرداد 1393
امام جمعه قصرشیرین:
امام جمعه قصرشیرین گفت: بسیاری از احادیث و روایات استفاده شده توسط علمای بزرگ و کرسی‌نشینان فقه، فقاهت و مرجعیت از پیشوای مذهب جعفری است.

فقاهت و مرجعیت پیشوای مذهب جعفری الگوی کرسی‌نشینان فقه است

حجت‌الاسلام علی ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: امام جعفر صادق (ع) آیینه صفات الهی بود و با علم لدنی خود خداشناسی را در جامعه اسلامی ترویج داد.

وی عدم خداشناسی‌ صحیح را یکی از عوامل اصلی انحرافات و انحطاط‌های فکری در جوامع بشری امروز دانست و افزود: خداشناسی نیاز به علم الهی و لدنی دارد که از عهده انسان‌های نوعی ساخته نیست.

به گفته امام جمعه قصرشیرین، خداشناسی به معنای واقعی را باید در احادیث و روایات امام صادق (ع) جست‌وجو کرد و اگر این مطالب در دنیا منتشر شود، دیگر شاهد انحرافای در مباحث خداشناسی نخواهیم بود.

ملکی تأکید کرد: فطرت انسانی اگر در مسیر صحیح خود قرار بگیرد، مباحث شیطان‌پرستی، شهوانی و خلاف عقلانیدر جهان به وجود نمی‌آید.

وی منشاء نفسانی را علت انحرافات عمده مبلغان در برخی جوامع عنوان کرد و بیان داشت: لذا اگر این افراد راه و سیره امام صادق (ع) را ادامه دهند، دیگر گناه و جنایتی در دنیا اتفاق نمی‌افتد.

امام جمعه قصرشیرین تصریح کرد: مباحث فلسفی و عقلی امام صادق (ع) امروز راهگشای بسیاری فیلسوفان الهی است.

ملکی در مورد اینکه چرا مذهب شیعه را با نام مذهب جعفری می‌شناسند، گفت: اکثر روایات موجود از امام صادق (ع) نقل شده و شاگردان زیاد و تلاش‌های فراوان ایشان مذهب شیعه جعفری را رواج داده است.

وی به شبهات موجود در خصوص عدم تمایل امام صادق (ع) به دخالت در امور سیاسی اشاره کرد و افزود: مدیریت فکری جامعه اسلامی نیز نوعی سیاست است.

امام جمعه قصرشیرین با تصریح اینکه سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست است، خاطرنشان کرد: دین و پرورش عالمان و فرهیختگان جامعه نیز سیاست محسوب می‌شود.

به گفته ملکی، سیاست یعنی مدیریت فکری و اجرایی که این امر در دین هم مصداق دارد و فراهم نبودن بستر لازم به‌دلیل ظلم حکام وقت علت عمده کناره‌گیری ایشان از حکومت بوده است.

وی با بیان اینکه سیاست تنها تشکیل حکومت نیست، ادامه داد: تربیت شاگردان و بیان روایات بزرگترین سیاست است.

امام جمعه قصرشیرین خاطرنشان کرد: بسیاری از احادیث و روایات استفاده شده توسط علمای بزرگ و کرسی‌نشینان فقه، فقاهت و مرجعیت از پیشوای مذهب جعفری است.

ملکی معتقد است، تربیت و آموزش 4 هزار شاگرد توسط این امام بزرگوار در نشر و تبلیغ دین اسلام و گسترش مذهب تشیع و جعفری نقش به‌سزایی داشته و هر مسلمانی باید خود را مدیون ایشان بداند.


4527126
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است