اقتصادی 13:09 - 17 مهر 1394
عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن پلاستیک:
عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن پلاستیک گفت: با خروج پتروشیمی‌ها از بورس کالا، صنایع پایین دستی آسیب زیادی می‌بینند.

اعتراض تشکل‌های پتروشیمی به خروج پتروشیمی‌ها از بورس کالا

به گزارش خبرگزاری فارس، هوشنگ پارسا عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن پلاستیک، گفت: با خروج پتروشیمی‌ها از بورس، صنایع پایین دستی آسیب می‌بینند این در شرایطی است که بخش بالا دستی با پشتکار و حمایت وزیر صنعت هر روز بیشتر از دیروز رشد می‌کند.

هوشنگ پارسا با بیان اینکه در حال حاضر مشکل اصلی پتروشیمی ها در زمینه توزیع نامناسب محصول است، گفت: این مساله متاسفانه به عدم تعهد وزارت صنعت برمی‌گردد،  عدم پالایش فعالان ثبت نامی در سایت بهین یاب، سمت تقاضا را دچار مشکل کرده است. وی در ادامه گفت: در حال حاضر صنایع پایین دستی با مشکل بیشتری نسبت به صنایع بالا دستی مواجه هستند و از سوی دیگر به صرفه نبودن صادرات و افزایش واردات این مشکل را برای صنایع پایین دستی دو چندان کرده است و در این زمان وزارت صنعت باید به جای مطرح کردن بحث خروج، به فکر پالایش سامانه بهین یاب باشد، چرا که توزیع عادلانه کالا موجب خواهد شد، تا صنایع پایین دستی نیز محصولات را با قیمت‌های عادلانه و مقدار مناسب دریافت کنند.

به گفته پارسا در حال حاضر ما تنها در زمینه توزیع محصولات مشکل داریم و وزارت صنعت با علم به این که ورود دلالان چه مشکلاتی را برای تولید کننده به دنبال خواهد داشت، به برخی آنها مجوز داده، در غیر این صورت کسی که تولید ندارد چرا باید در سایت بهین یاب حضور پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: این در شرایطی است که برخی از شرکت های پتروشیمی هم اکنون محصولات دپو شده زیادی دارند، در صورتی که تولیدی انجام نداده و با قیمت های بیشتر محصولات را در بازار به فروش می رسانند.

پارسا تاکید کرد: قطعا شفاف سازی از طریق بورس کالا برای دولت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار  است، در دو سال گذشته زحمات زیادی برای رشد و پرورش این صنعت به ویژه بخش بالا دستی کشیده است، تصورش این است که با خروج محصولات پتروشیمی از این بازار معاملاتی، با افزایش قیمت محصولات، بازار ترقی بیشتری خواهد داشت، در صورتی که آسیب زدن به صنایع پایین دستی در کوتاه مدت و درازمدت به صنایع بالادستی هم آسیب خواهد رساند.


7181907
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق گزارش وزارت اقتصاد، تعداد مجوز‌های کاغذی که به شناسه یکتا تبدیل شده تا روز ۲۸ فروردین به ۳۶۸ هزار و ۸۰۷ مجوز رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عملکرد فولادی‌ها در یک سال گذشته نشان می‌دهد که تولید فولاد کشور در سال ۱۴۰۲، از ۳۲ میلیون تن فراتر رفته که بالاترین میزان در تاریخ تولید فولاد کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآورد می‌شود که تولید چای خشک بین ۲۸ تا ۳۰ هزار تن باشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، با افزایش راندمان و اصلاح رده‌های انرژی سیستم‌های سرمایشی، هدف‌گذاری کاهش ۴۳۰۰ مگاواتی مصرف برق پیگیری می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، با توجه به شرایط جوی مناسب و سبزینگی مزارع پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم از مرز ۱۱ میلیون تن فراتر رود، اما تحقق این موضوع به اعلام‌جایزه تحویل گندم بستگی دارد که امیدواریم تا پایان فروردین این امر محقق شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با توجه به تمدید مهلت برای مودیان مالیاتی جهت تکمیل اظهارنامه‌های پیش فرض تا ۱۲ اردیبهشت ماه تابه امروز ۵۰ درصد از مودیانپیش فرص اظهار نامه‌های خود را تکمیل کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولت به صورت دقیق از طریق بخش مردمی‌سازی مشخص می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به شرایط آب‌وهوایی و آبگرفتگی فرودگاه‌ها امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به افزایش و تشدید بارش‌ها در سه استان جنوبی کشور احتمال وقوع سیل وجود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ در راستای ایجاد تعادل و جلوگیری از زیان مرغداران باید از سطح بازار جمع آوری شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است